"Не обманюйтесь: лихі товариства псують добрі звичаї, Протверезіться, як належить, і не грішіть; бо, на сором вам кажу, деякі з вас не знають Бога"
(апостол Павло (1Кор. 15, 33-34))
офіційний веб-сайт Львівсько-Сокальської єпархії
Радіо Град Лева

Останні надходження

17 липня 2018  12:10
АНОНС: Загальноукраїнська Хресна хода у м. Києві
27 – 28 липня 2018 р. Українська Церква відзначатиме 1030-ліття хрещення Київської Руси-України. З цієї нагоди у Володимирському патріаршому кафедральному соборі відбудуться урочисті богослужіння:...
17 липня 2018  12:00
Велич Володимирового Хрещення (до 1030-річчя Хрещення Руси-України)
За промислом Божим ми є свідками - спостерігачами славного і святого подвигу віри наших батьків, дідів і прадідів, гідними спадкоємцями їх святого надбання, завершителями їх тисячолітньої вірності святій православній вірі, благочестям якої, від краю до краю облагодатствована наша земля, вписані золоті сторінки священної історії слов’янських народів - братів....
17 липня 2018  11:42
Наближається визначне свято - 1030-ліття Хрещення Руси-України
Відзначаючи велику в славну дату 1030 річчя хрещення Київської Русі, нині слід згадати і звернутися до давніших витоків християнства, серед яких чільне місце займає місійна діяльність просвітителів і Апостолів слов’ян святих Братів Кирила і Мефодія...
15 липня 2018  14:54
У неділю 7-му після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію в Покровському кафедральному соборі
15 липня, в неділю 7-му після П'ятидесятниці, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
14 липня 2018  22:25
Напередодні неділі 7-ї після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння в Покровському кафедральному соборі
14 липня, напередодні неділі 7-ої після П'ятидесятниці, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив всенічне бдіння в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
14 липня 2018  15:30
Святий князь Володимир та його значення у духовно-моральному становленні українського суспільства
З іменем святого рівноапостольного великого князя Володимира нерозривно пов’язана визначна подія в історії нашого народу – Хрещення Русі. Проте християни на Русі жили й раніше – за часів панування язичництва. Так, хри­стиянкою була бабуся князя Володи­мира княгиня Ольга, яка сподобилася слави святих рівноапостольних жінок...
14 липня 2018  14:13
Православ’я наставник і всієї Руси-України просвітитель (до 1030-річчя Хрещення Руси-України)
Доброю і милістю Господньою ми зустрічаємо 1030-річчя Хрещення Руси-України, і радість у Господі єднає нас узами любові Христової. Ми вклоняємось найвеличнішим та безмежній любові Божій; пройнятий якою Син Божий, Господь наш Ісус Христос, зійшов на землю, став Чоловіком, постраждав і помер Хресною смертю за нас, за гріхи наші, і воскрес для виправдання нашого...
13 липня 2018  19:38
У день свята первоверховних апостолів Петра і Павла керуючий єпархією відвідав Кам’янко-Бузьке благочиння, де звершив Божественну Літургію у Петропавлівському храмі смт. Добротвір
12 липня, у четвер, коли церква вшановує пам’ять святих первоверховних апостолів Петра і Павла, митрополит Львівський і Сокальський Димитрій здійснив архіпастирські відвідини Кам’янко-Бузького благочиння, де звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого у храмі святих апостолів Петра і Павла смт. Добротвір...
08 липня 2018  19:26
У неділю 6-ту після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію в Покровському кафедральному соборі
8 липня, в неділю 6-ту після П'ятидесятниці, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
07 липня 2018  20:24
Напередодні неділі 6-ої після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння в Покровському кафедральному соборі
7 липня, напередодні неділі 6-ої після П'ятидесятниці, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив всенічне бдіння в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
01 липня 2018  14:21
У неділю 5-ту після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію в Покровському кафедральному соборі
1 липня, в неділю 5-ту після П'ятидесятниці, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
30 червня 2018  19:05
Напередодні неділі 5-ої після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння в Покровському кафедральному соборі
30 червня, напередодні неділі 5-ої після П'ятидесятниці, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив всенічне бдіння в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...

Диякон Артемій Бабленюк. Покаяння у світлі вчення святих отців

19
квітня
2013
--------
15:21
Господь наш Ісус Христос сказав: «Покайтесь бо наблизилось Царство Небесне» (Мф. 3, 2). Ці слова Христос говорить і сьогодні до кожного з нас. Що ж таке покаяння? Грецькою мовою воно звучить як «метаноя» – означає зміна розуму, або мислення людини не своїм розумом, а Господнім, тобто підкорення своєї волі Божественній. І саме підпорядкування людської волі Божественній складає головну мету покаяння. Воно полягає в тому щоб побачити і відкрити перед Богом свої гріхи, і не повторювати. Все життя людини повинне пройти в покаянні. 
Звідки ж походить покаяння? Дивлячись на історію людства, то можна побачити, коли Адам з Євою порушили заповідь Божу, то Господь «вийшов їм на зустріч», щоб вони визнали свою провину і це було б їхнім покаянням. Але їхні серця думали не про Божественне, бо зодягнулися тілесною оболонкою і не визнали своєї провини. Тому й вигнав їх Господь з раю, а точніше сказати, що прабатьки вигнали Господа від себе. І коли втратили буття з Богом, то зрозуміли, що вони стали обмануті дияволом. Й почали шукати життя з Богом, яке є радість і цю радість неможливо повноцінно передати словами, а розуміє її лише та людина яка живе з Господом. Як пишеться в покаянному акафісті: «Силою Твоєю Спасе Достойно був вигнаний Адам із Едема, бо не зберіг єдину Твою заповідь; і сидів він навпроти раю, і свою наготу гірко оплакуючи, взивав: "Горе мені раю, раю мій прекрасний!»  [Акафістник Том ІІІ 4, c. 177].
Із цього й починається покаяння, яке в тій чи іншій мірі властиве всьому людству. Тобто людина, на протязі історії всього свого існування намагається змінювати свій розум і направляти його до виконання Господніх повелінь. 
Але найголовніше є те, щоб було покаяння істинне, якого в Старому Завіті не вистачало. Покаяння стає справжнім тільки з приходом у світ Спасителя. Він сказав: «Я прийшов покликати не праведників, а грішників до покаяння» (Мф. 9, 13), а також «Не здорові потребують лікаря, а недужі» (Лк. 5:31).
Як пише преподобний Єфрем Сирін: «Коли ж Господь нас закликає до цього (покаяння), то хто може знехтувати цим, не дбаючи про своє життя… Чому боїмося Лікаря? Він не жорстокий, не безжалісний; не використовує він заліза чи міцних ліків…, а своїм словом виліковує».
І далі в своєму слові «Про покаяння» преподобний продовжує: «Для нас тіло Він прийняв, щоб без страху ми до Нього приступали, для нас людиною став, щоб вилікувати наші рани… Приступаймо віруючі, і без зусиль зціляймося! Скидаймо з себе тягар гріхів, приносьмо молитву і обмиваймо сльозами загнилі рани!.. Приступаймо грішники до Доброго Лікаря, й приносимо сльози, бо це найкраще лікування… Покажіть Йому рани, не приносячи й ліки – тобто ваші сльози і зітхання».
Церква – це зібрання грішних людей. За свою історію має багато прикладів святих людей, які були великими грішниками і через покаяння стали великими праведниками. Яскравий приклад покаяння ми бачимо в образі апостола Петра, блаженного Августина Сповідника, преподобної Марії Єгипетської.
Апостол Петро будучи одним із 12-ти апостолів, він дивлячись на Ісуса Христа –зрікається тричі від Нього. І через деякий час навертається до Бога і оплакує свій нерозумний вчинок. Передання дає нам інформацію, що коли апостол Петро чув голос півня, він падав ниць на молитву і зі сльозами просив покаяння у Всемилостивого Бога.
Наступну особистість хотілося б назвати блаженного Августина – великого мужа V століття. Він на 32-му році свого життя не міг знайти собі пристановище. Будучи опанований філософськими мудруваннями проводив своє життя в розпусті і гулянні. А коли познайомився з святителем Амвросієм Медіоланським замислився над своїм життям і в 33 роки приймає в Пасхальну ніч від цього святителя таїнство хрещення. Тоді змінюється, відбувається «метаноя» в його житті – «зміна розуму», «зміна гріховного життя» на життя з Христом. Що й прекрасно відобразилося в автобіографічному творі «Сповідь». Де він не соромлячись нікого, відкриває свої гріхи перед усіма людьми, ніби «Створює собі Страшний Суд».
Також хочу підкреслити феноменальний приклад покаяння з житія преподобної Марії Єгипетської. Ми не можемо до кінця зрозуміти і усвідомити дію благодаті Божої, і що людина може її сприйняти настільки, як прийняла – відкрила своє серце для Благодаті преподобна Марія. Будучи великою блудницею – стає великим взірцем після своєї смерті для багатьох людей. Та яке там після смерті?! Ще за життя, удостоїлася того, що преподобний Зосима цілує місце де стояли ноги Марії та бажає бачити обличчя цієї подвижниці. Відкривши двері свого серця для Бога, вона відправляється у пустелю і 49 років живе у ній. З яких, перші 17 – постійно бореться із думками про минуле гріховне життя. А в кінцевому досягає того, що ходить по Йордані,  наче по суші. 
З канону преподобного Андрія Критського в благанні до преподобної Марії Єгипетської ми читаємо: «Потоки Йорданські перейшовши, знайшла ти спокій безболісний, від плотських пристрастей звільнившись; позбав від них і нас молитвами твоїми преподобна» [Великий покаянний канон святого 5, c. 76].
Прикладом для наслідування є також преподобний Сисой Великий, а особливо його слова, які були ним вимовлені у літньому віці вже на одрі хвороби: «Не знаю чи я поклав початок покаяння». Хоча цей муж був удостоєний сповіщення про час своєї смерті ангелами Божими.
Що ж до відображення покаяння у творіннях святих отців, то найперше хочу сказати про великого «оспівувача покаяння» преподобного Андрія Критського. Саме із його канону бачимо про значення покаяння в його житті. Преподобний Андрій згадує історію гріхопадіння, як свою особисту історію: «Я вчинив злочин первозданного Адама; я знаю, що я відкинутий від Бога і вічного Його Царства і солодкості через мої гріхи... Я втратив божественні дари. Я осквернив одіж моєї плоті, осквернив те, що було, Спасе, за образом і подобою. Я потьмарив душевну красу насолодою пристрастей. Нині я розірвав першу мою одіж, яку мені на початку зіткав Сотворитель, і тому я нагий»
Святитель Ігнатій Брянчанінов про покаяння писав: «Чистоту святого хрещення ми оновлюємо покаянням».
Священномученик Кипріан Карфагенський писав: «Для того, хто живе ще в цьому світі, ніколи не пізно покаятися».
Дуже гарні слова пише преподобний Єфрем Сирін: «Через покаяння земля стала небом, тому, що наповнилася святими – цими земними Ангелами».
«Перший крок до покаяння – це засудження своїх гріхів. Засуди і ти твої гріхи: цього буде достатньо для Господа, щоб тебе оправдати. Бо той хто засудив свої гріхи не так швидко забажає знову їх повторити». – так прекрасно висловився святитель Іоан Золотоустий. [Энциклопедия Православной веры 7, c. 404-409]
В даний час великою проблемою в світі є те, що не має справжніх духівників, які б могли допомогти людині в «зміні розуму»  і зрозуміти сенс покаяння. Але вже про цю кризу духівників писав на початку ХIX століття святитель Ігнатій Брянчанінов. Цей муж радить користуватися творами святих отців які й будуть настановами. 
Дуже часто від людей можна почути: «Я не грішна!», «Я така як усі інші люди!». Причина вся в тому, що не розуміють люди свого справжнього стану. Тому потрібно читати Древній Патерик, твори святителя Ігнатія Брянчанінова, творіння ігумена Нікона Воробйова «Листи духовним дітям», бо саме ці творіння для сучасної людини будуть дуже корисними і в них знайдемо всі відповіді на кожну нашу проблему. 
І на кінець хотілося б навести слова одного із найшановніших святих ХХ століття великого старця і монаха святої гори Афон Паїсія Святогорця: «Покаяння і сповідь – ось що потрібно сьогодні. Просити у Бога покаяння – це означає просити просвіти… Перебуваючи в покаянні, людина зберігає благодать Божу.
Просіть покаяння, покаяння, покаяння. Ми потребуємо покаяння… Моя незмінна порада людям: кайтеся та сповідайтеся щоб диявола було позбавлено прав, а ви позбавилися бісівського впливу» [Абетка покаяння 2, c. 76].
Використана література:
1. Біблія – книга Священного Писання Старого та Нового Завіту в українському перекладі з паралельними місцями та додатками. Переклад патріарха Філарета (Денисенка). – К.: Видання Київської Патріархії Української Православної Церкви Київського Патріархату, 2009. – 1408 с.
2. Абетка покаяння. Видавничий відділ СПД «КВК». Київ. 2007. – 16 с.
3. Архієпископ Іларіон (Алфєєв). Таїнство Віри. Вступ в Православне Догматичне Богослів’я. – 1-е видання – Київ: АДЕФ-Україна. – 2009. – 336 с.
4. Акафістник Том ІІІ. Видавничий відділ УПЦ КП, К. 2007. – 368 с.
5. Великий покаянний канон святого Андрія Критського та Житіє Преподобної Марії Єгипетської. – Луцьк. – Видавничий відділ «Ключі». 2001. – 96 с.
6. Святий Августин. Сповідь. Львів. Видавництво «Свічадо». 2008. – 356 с.
7. Энциклопедия Православной веры от А до Я. В изречениях святых отцов. Спасо-Преображенский Мгарский монастиръ. Полтава. 2004. – 672 с.
викладач ЛПБА,
диякон Артемій Бабленюк
Переглядів: 2191
Увечері середи п'ятої седмиці Великого посту очільник єпархії звершив ранню з читанням Великого канону прп. Андрія Критського в Покровському соборі

У понеділок першої седмиці Великого посту Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив повечір'я з читанням Великого покаянного канону в Покровському кафедральному соборі

У вівторок першої седмиці Великого посту Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив повечір'я з читанням Великого покаянного канону в Покровському кафедральному соборі

Уранці Великої п'ятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив вечірню з чином винесення Святої Плащаниці Господньої в Покровському кафедральному соборі

Увечері Великої п'ятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив ранню з чином погребіння Святої Плащаниці у Покровському кафедральному соборі

У день спомину Тайної Вечері Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив вечірню з Літургією святителя Василія Великого в Покровському кафедральному соборі

Увечері Прощеної неділі Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив велику вечірню з чином прощення в Покровському кафедральному соборі

Церква святої Пʼятниці: особливий храм в особливому місті

Проповідь ієрея Володимира Ведміцького на неділю 22-гу після святої П’ятидесятниці

Проповідь Високопреосвященного митрополита Димитрія в неділю 4-ту Великого посту, день пам’яті преподобного Іоана Ліствичника

Протоієрей Андрій Лотоцький. ''Відносини Бога і людини у творах святителя Григорія Богослова''

Синаксар неділі другої Великого посту

Пошук за тегами >>>
Слідкуйте за нашими новинами у соціальних мережах

facebookvkgoogletwitteryoutube
УПЦ КП
Єпархія
Архієрей
Новини
Публікації











Розробка та веб-дизайн:
[ Andriy_BURDYK ]™
у співпраці з ІТЦ "SP-Service"
Хостів сьогодні:  369
Хітів сьогодні:  3007

Хостів всього:  1014902
Хітів всього:  8352702
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET