"Не обманюйтесь: лихі товариства псують добрі звичаї, Протверезіться, як належить, і не грішіть; бо, на сором вам кажу, деякі з вас не знають Бога"
(апостол Павло (1Кор. 15, 33-34))
офіційний веб-сайт Львівсько-Сокальської єпархії
Радіо Град Лева  

Останні надходження

20 січня 2018  21:29
Напередодні неділі 33-ої після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння в Покровському кафедральному соборі
20 січня напередодні неділі 33-ої після П'ятидесятниці, про Закхея, після Богоявлення, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій, звершив всенічне бдіння в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
20 січня 2018  14:05
Проповідь на неділю 33-тю після П’ятидесятниці, про Закхея, після Богоявлення
Неділя про Закхея розпочинає наше приготування до Великого посту, який завершиться найбільшою радістю – перемогою над гріхом і смертю, Воскресінням Господа нашого Ісуса Христа...
19 січня 2018  15:49
Високопреосвященний митрополит Димитрій взяв участь у великому водосвятті на центральній площі Львова
19 січня в день свята Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, на Площі Ринок відбулося традиційне щорічне загальноміське екуменічне велике водосвяття, яке почергово звершується однією з християнських конфесій Львова...
19 січня 2018  15:17
У день свята Богоявлення Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію і велике водосвяття у Покровському соборі
19 січня, в день свята Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
18 січня 2018  21:23
Напередодні свята Богоявлення Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив велике повечір'я та ранню у Покровському кафедральному соборі
18 січня напередодні Святого Богоявлення, свята Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, ввечері, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив святкове всенічне бдіння - велике повечір'я та ранню, - у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
18 січня 2018  14:36
Проповідь Високопреосвященного митрополита Димитрія у день свята Обрізання по плоті Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, день пам'яті святителя Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської
Проповідь виголошена за Божественною Літургією у день свята Обрізання по плоті Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, день пам'яті святителя Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської, 14 січня 2018 року Божого...
18 січня 2018  14:22
Проповідь у день свята Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа
Сьогодні Православна церква святкує велике свято – Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа. Про подію Богоявлення описують усі чотири євангелисти: Матфій, Марко, Лука і Іоан. Недавно, ми святкували Різдво Христове, де новонароджений Ісус став людиною, одним із нас, прийнявши людське тіло...
18 січня 2018  13:23
У Навечір'я Богоявлення очільник єпархії звершив Літургію свт. Василія Великого і велике Йорданське освячення води у Покровському кафедральному соборі
18 січня у Навечір'я Богоявлення (Хрещенський святвечір), Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Василія Великого у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
17 січня 2018  21:58
Роздуми у Надвечір’я Богоявлення
Із святом Господнього Богоявлення тісно пов’язане Велике або йорданське водосвяття, традиція якого сягає перших віків християнства. Взагалі Східна Церква має Мале і Велике освячення води. Мале освячення буває 1 (14) серпня, на свято Переполовення, на храмовий празник та інші. В Греції є давній звичай Малого освячення води щомісяця. Велике або Йорданське водосвяття буває тільки два рази на рік: в навечір’я і на свято Богоявленння Господнього...
15 січня 2018  20:39
Церковно-обрядові та народні звичаї Свят-Вечора та Різдва
Різдво Христове - це найкращий церковний празник всіх християн, зокрема українців у цілому світі. Хоч святкування починаються 24 грудня (6 січня), а закінчуються 6 січня (19 січня), найбільшу пошану мають обряди і звичаї Свят-Вечора в Навечір’я самого Різдва, деякі з яких сягають ще дохристиянських часів. Церемонійні звичаї, що виконуються на Свят-Вечір, приготовляють всю родину до гідного святкування таїнства Воплочення Божого Сина, яке завершується Службою Божою опівночі...
15 січня 2018  17:13
У день пам'яті свт. Василія Великого очільник єпархії відвідав Бродівське благочиння і звершив Літургію у Різдво-Богородичному храмі м. Броди
14 січня, у день свята Обрізання Господнього, пам'яті святителів Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської, і Петра Могили, митрополита Київського і Галицького та всієї Русі, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій здійснив Архіпастирські відвідини Бродівського благочиння та звершив Божественну Літургію святителя Василія Великого у Різдво-Богородичному храмі м. Броди...
13 січня 2018  21:50
Напередодні неділі після Різдва Христового Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння у Покровському кафедральному соборі
13 січня, напередодні неділі 32-ої після П'ятдесятниці, після Різдва Христового, перед Богоявленням, Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...

Торжественне богослужіння п'ятниці п'ятого тижня Великого посту - Похвала Пресвятій Богородиці

29
березня
2012
--------
22:28
Акафист Божій Матері показує, скільки,
яка велика незмірима кількість невимовних благ
духовних даровано Богом через Неї роду людському.
святий праведний Іоанн Кронштадський
У п'ятницю п'ятого тижня Великого посту ввечері звершується урочиста служба Похвали Пресвятої Богородиці. За нею співається Акафист Божій Матері, розділений на чотири частини. Історично свято це пов'язано із захистом Константинополя, коли греки за заступництвом Богородиці отримали перемогу над агарянами.

Про Акафист Пресвятій Богородиці

Слово "акафист" (з грецьк. "імнос акафістос" - дослівно "гімн, при виконанні якого не можна сидіти", у церк.-слов. перекладі - "несідален") має два пов'язаних одне з одним значення:
1. урочистий піснеспів "Акафист до Пресвятої Богородиці", що виконується на утрені свята Похвали Пресвятої Богородиці, що святкується Церквою в суботу 5-ї седмиці Великого посту;
2. особливий жанр церковних піснеспівів, змістом яких є прославлення Господа, Богоматері і святих, форма ж визначена "Акафистом до Пресвятої Богородиці".
Наприкінці V - у першій половині VI століття візантійська гімнографія збагачується новим церковнопоетичним жанром - кондаком, який являє собою багатострофний гімн, що містить зазвичай від 18-ти до 30-ти строф (ікосів), однакових за числом стихів і за ритмічною організацією відповідних стихів. На початку кондака вміщувалась ввідна строфа, що звалась "кукулієм", або "проімієм", відмінна від наступних ікосів своєю метричною та мелодичною структурою, але поєднана з ними однаковим рефреном. Наступні строфи кондака мають цілком однорідну в межах кожного окремого гімну структуру і однаковий рефрен, який своїм ритмічним зворотом чітко поділяв ціле на рівні відрізки. Остання строфа містить молитовне звертання до оспівуваної особи. Ікоси зазвичай пов'язуються акровіршем. Виконувався кондак таким чином, що кукулій і всі строфи співав соліст, тоді як рефрен - хор чи народ.
Поява й водночас розквіт кондаків пов'язується з іменем Романа Солодкоспівця - дуже талановитого християнського піснеспівця першої половини VI століття. Уродженець західно-сирійського міста Емеса, святий Роман зумів поєднати у зрілій і органічній формі кондака традиції еллінської ритмічно організованої гомілетичної прози, з одного боку, з традиціями старозавітної і сирійської християнської поезії, з іншого. За розповіддю Менологія імператора Василія ІІ, після чудесного поштовху до творчої діяльності під час явлення йому уві сні Пресвятої Богородиці, Солодкоспівець написав близько тисячі кондаків на всі свята і на дні пам'яті відомих святих (станом на зараз збереглись близько 85).
"Акафист до Пресвятої Богородиці" є різновидом кондака у першопочатковому значенні останнього терміну. У ньому 24 строфи (не враховуючи кукулія), що складають в акровірші грецький алфавіт. Дванадцять з них (великі) зберегли назви "ікоси", інші дванадцять (менші), почали називати "кондаками" (третє значення даного слова, або ж, у будь-якому разі, особливе всередині другого, якщо керуватись формальними ознаками). Слідом за кукулієм ці строфи послідовно чергуються, причому ікоси завершуються рефреном "Радуйся, Невісто Неневісна", а кондаки ревреном "Алилуя". В кондаках, до сьомого, переважає зміст історичний, потім - догматичний. Ікоси складаються з двох частин: розповідної і повчальної. Після першої з них, яка окреслює певний момент священної історії, догматичного віровчення або образу Пресвятої Богородиці, йдуть слідом пов'язані з цією першою частиною багатоскладові найменування Божої Матері, що вводяться вітальним зверненням "хайре" (радуйся). Число таких хайретизмів незмінне: окрім рефрена - шість пар, поєднаних ізосиллабічною тотожністю, синтаксичним паралелізмом, багатою співзвучністю і навіть регулярною віршовою римою.
Хайретизми є характерною рисою акафистного жанру, одна з функцій якого полягає саме в тому, щоби представити в ясних і піднесених образах-уподібненнях значення тих чи інших подій священної або церковної історії, зберегти догматичну правильність їх розуміння. Не варто забувати, що настільки рішуче переважаюча саме в акафисті концентрична структура уподібнень (тобто така, коли вони розташовуються довкола однієї центральної особи або поняття) сходить до Священного Писання Нового Завіту. Достатньо назвати цикл притч 13-ї глави Євангелія від Матфея , де Царство Небесне послідовно уподібнюєтьсячоловіку, що посіяв добре насіння на полі своєму; зерну гірчичному; заквасці; скарбу, схованому на полі; купцю, який шукає хороші перлини; неводу, закинутому в море ( стихи 24, 31, 33, 44, 45, 47). Також і святоотецька екзегетика, яка систематично наполягає на єдинстві смислу для величезного ряду символів (коли, наприклад, всі старозавітні образи невинної жертви прообразують хресні страждання Спасителя), стимулювала розвиток формальної структури концентричних уподібнень, яка так послідовно втілилась у Великому Акафисті, де Пресвятій Богородиці усього разом надано 145 уподібнень.
Л.К.
за книгою "Чтение на каждый день Великого поста"
видавництва Стрітенського монастиря Москви
Переглядів: 1780
Слідкуйте за нашими новинами у соціальних мережах

facebookvkgoogletwitteryoutube
УПЦ КП
Єпархія
Архієрей
Новини
Публікації









Розробка та веб-дизайн:
[ Andriy_BURDYK ]™
у співпраці з ІТЦ "SP-Service"
Хостів сьогодні:  226
Хітів сьогодні:  586

Хостів всього:  857250
Хітів всього:  6927720
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET