"Не обманюйтесь: лихі товариства псують добрі звичаї, Протверезіться, як належить, і не грішіть; бо, на сором вам кажу, деякі з вас не знають Бога"
(апостол Павло (1Кор. 15, 33-34))
офіційний веб-сайт Львівсько-Сокальської єпархії
Радіо Град Лева  

Останні надходження

14 січня 2019  16:38
У день пам'яті свт. Василія Великого очільник єпархії відвідав Бродівське благочиння і звершив Літургію у Різдво-Богородичному храмі м. Броди
14 січня, у день свята Обрізання Господнього, пам'яті святителів Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської, і Петра Могили, митрополита Київського і Галицького та всієї Русі, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій здійснив Архіпастирські відвідини Бродівського благочиння та звершив Божественну Літургію святителя Василія Великого у Різдво-Богородичному храмі м. Броди...
13 січня 2019  19:45
Напередодні пам'яті святителів Василія Великого і Петра Могили Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння у Покровському кафедральному соборі
13 січня, напередодні свята Обрізання Господнього, пам'яті святителів Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської, і Петра Могили, митрополита Київського і Галицького та всієї Русі, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив всенічне бдіння у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
13 січня 2019  13:20
У неділю 33-тю після П'ятдесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію у Покровському кафедральному соборі
13 січня, у неділю 33-тю після П'ятдесятниці, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
12 січня 2019  19:30
Напередодні неділі 33-ої після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння в Покровському кафедральному соборі
12 січня, напередодні неділі 33-ої після П'ятидесятниці, після Різдва Христового, Вiддання свята Рiздва Христового, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив всенічне бдіння в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
11 січня 2019  09:03
Священики Львівської єпархії привітали пацієнтів військово-медичного госпіталю зі святом Різдва Христового
6 січня, напередодні свята Різдва Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, військовий священик протоієрей Іоан Гарат та військовий капелан і настоятель церкви Святого Іоана Хрестителя Василь Іванків відвідали військовослужбовців, що проходять лікування та реабілітацію у Військово-медичному клінічному центрі Західного регіону...
09 січня 2019  18:13
У день пам'яті першомученика архідиякона Стефана Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію у Свято-Преображенському соборі м. Кременець
9 січня, в день пам’яті святого апостола, первомученика і архідиякона Стефана, на третій день Різдвяних свят, Свято-Преображенський собор м. Кременця відзначив свій престольний празник...
08 січня 2019  11:10
У другий день свята Різдва Христового очільник єпархії очолив відправу Літургії у кафедральному соборі Різдва Христового м. Володимир-Волинський
8 січня, в день пам’яті Собору Пресвятої Богородиці, у другий День Різдва Христового, кафедральний собор Різдва Христового м.Володимир-Волинський, відзначив свій престольний празник...
07 січня 2019  23:34
Духовенство і віруючі привітали Високопреосвященного митрополита Димитрія з Різдвом Христовим у Покровському кафедральному соборі
7 січня, в день свята Різдва Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, ввечері, духовенство Львівського благочиння і віруючі привітали Високопреосвященного митрополита Львівського і Сокальського Димитрія з Різдвом Христовим у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
07 січня 2019  09:13
Високопреосвященний митрополит Димитрій в день Різдва Христового співслужив Блаженнішому Митрополитові Київському і всієї України Епіфанію у Софії Київській
7 січня, в день свята Різдва Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, Блаженніший Митрополит Київський і всієї України Епіфаній звершив Божественну літургію свт. Василія Великого у давній святині київських митрополитів – Святій Софії-Премудрості Божої...
06 січня 2019  13:35
Українська Церква отримала Томос про автокефалію
6 січня Його Всесвятість Вселенський Патріарх Варфоломій урочисто вручив Предстоятелю єдиної Помісної Української Православної Церкви Блаженнійшому Митрополиту Київському і всієї України Епіфанію Томос про автокефалію...
05 січня 2019  13:04
Вселенський Патріарх Варфоломій підписав Томос для Української Православної Церкви
5 січня у Константинополі (Стамбулі), після спільного молебню Вселенського Патріарха Варфоломія і Предстоятеля Православної Церкви України Блаженнійшого митрополита Київського і всієї України Епіфанія в храмі святого Георгія на Фанарі, відбулося підписання Томоса про надання Автокефалії для Української Православної Церкви...
28 грудня 2018  14:34
Різдвяне послання Високопреосвященного митрополита Димитрія
Різдвяне послання митрополита Львівського і Сокальського Димитрія боголюбивим пастирям, чесному чернецтву та всім вірним Львівсько-Сокальської єпархії Української Православної Церкви...

Протоієрей Андрій Лотоцький: "Сповідь – це примирення з Богом"

24
лютого
2018
--------
13:53
Кожен, хто бажає спастися завжди має серце налаштувати до покаяння і скорботи: «Жертва Богові – це дух упокорений, серцем скорботним і смиренним Ти не погордуєш» (Пс. 50:19). Тими словами покаяння, примирення з Богом в Старому Завіті навчає великий пророк, другий ізраїльський цар, псалмоспівець Давид. Нам відома його дорога до гріха з Книги Царств і відоме його покаяння. 
В такій скорботі дух людини з легкістю може пройти хитрощі диявола, якого всі сили направлені, щоб ослабити дух людини і засіяти терня, за словами Євангеліста: «…Господарю, чи не добре насіння ти сіяв на полі твоїм? Звідки же взявся кукіль? Він же сказав їм: людина – ворог це зробила.» (Мф. 13:28).
Коли людина старається мати серце чисте і смиренне, тоді диявольські хитрощі без дієві; де є спокій помислів, там живе сам Бог: «…оселя Його, і перебування Його на Сионі» (Пс.75:3).
Початок покаяння народжується від страху Божого і уваги до себе, як говорить святий мученик Вонифатій: «Страх Божий є батько уваги, а увага є матір внутрішнього спокою». Страх Господній пробуджує совість, яка робить те, що і душа як в чистій воді, бачить свою не красоту і так народжується покаяння.
Ми все життя, своїми гріхами ображаємо велич Божу, а тому маємо завжди зі смиренням просити у Бога простити нам провини наші. «Вони били мене, щоб я впав, але Господь підтримав мене» (Пс. 117:13).
Коли святий пророк Нафан дорікнув Давиду за гріхи Його, то він, покаявшись, отримав прощення: «Господь зняв з тебе гріх твій; і ти не помреш» (2 Цар. 12:13).
Один пустельник, що йшов по воду біля джерела згрішив. Коли повернувся у свою келію усвідомив свій гріх і продовжив своє подвижницьке життя, як і раніше. Ворог хотів його відвернути від подвижницького життя, але воїн Христа вистояв на своїй дорозі. Коли ми щиро каємося у гріхах своїх і звертаємося до Господа всім своїм серцем Він дуже радіє, і кладе на плечі заблудлу овечку, і приводить її до Отця Небесного.
Покаяння в гріху полягає в тому, щоб його знову не повторювати. Як від будь-якої хвороби є лікування так і в кожному гріху є покаяння. Нам потрібно без сумніву приступати до покаяння, і воно буде ходатайствувати за нас перед Богом.
Примиритися з Богом допомагає Ісусова молитва: «Господи Ісусе Христе, Сину Божий, помилуй мене грішного! », можна назвати це найбільше досягнення для нашого серця. Григорій Синаїт говорить: «Бога стяжаємо або діланням і трудом, або майстерним призиванням Ісусового імені».
Всякому, хто покаявся або почав шукати Господа, святі отці настановляють звершувати Ісусову молитву, а з нею вже практикувати і  всі інші молитовні правила, таким шляхом швидше можна укріпитися, і прозріти духовно та дійти до внутрішнього миру. При відсутності Бога стікається до нас все зле і шкідливе, не лишаючи місця нікому і нічому корисному для душі, так при Його присутності все супротивне віддаляється, і ні в чому доброму не буває недостачі і все являється можливим для виконання, як і сам Господь нам говорить: «Хто перебуває в Мені, і я в ньому, той приносить багато плоду; бо без Мене не можете робити нічого» (Ін. 15:5).
Старець Паїсій Святогорець говорить, що покаяння має велику силу. Бог дав людині розум для того, щоб та розважала, наскільки великим є її гріх, каялася і просила прощення. Не розкаяна людина є дуже черства, тому що не хоче покаятись і звільнитися від тієї пекельної муки, в якій вона живе і яка веде її ще в гіршу муку.
Таким чином вона позбавляє себе тих земних втіх, які перетворюються в більші, вічні втіхи поруч з Богом «На небі буде більша радість за одного грішника, що кається» (Лк. 15:7). Старець Паїсій навчає, що людина перебуваючи далеко від Бога, перебуває поза собою. Пригадаймо Євангеліє другої підготовчої неділі перед постом про блудного сина.
 «Опам’ятавшись, він сказав до себе: іду до батька свого» (Лук. 15:17-18). Блудний син вирішив повернутись до батька, отямившись і покаявшись. Живучи в гріху, він був поза собою, жив без розуму й сенсу, оскільки гріх поза здоровим глуздом. Людина має здатність змінитися, вона може стати ангелом, а може стати дияволом. Покаявшись, людина може в одну мить перенестись з пекельної муки до Раю. Яку силу має покаяння, примирення з Богом, з самим собою ! Каючись, людина проходить через нове хрещення. Покаяння – це хрещення слізьми. Апостол Петро своїм відреченням зрадив Христа, однак він «Плакав гірко» (Лк. 26:62). І тому отримав прощення у своєму падінні. Тобто щире покаяння обмило апостола Петра і знову очистило його. Людина спочатку народжується тілесно, а потім через Таїнство Хрещення – духовно. «Водою і духом» (Ін. 3:5) людина відроджується і стає людиною новою.
Є сльози егоїстичні, вони подібні до каяття Юди. Він, зрадивши Христа, пішов до фарисеїв, щоб сказати їм: «Згрішив». Але фарисеї відповіли Юді: «Ну а нам ти навіщо кажеш про те, що згрішив?» Ці слова зачепили Юду, він озлобився, жбурнув фарисеям срібняки, пішов і через егоїзм повісився (Мф. 27:3 5). Але якби Юда пішов до Христа і сказав йому: «Прости», то він би спасся. Старець Паїсій називає ще покаяння нескінченним рукоділлям. Коли хтось помирає, то його оплакують, закопують в землю, а потім забувають… Але за наші гріхи ми будемо плакати постійно – поки не помремо. Однак будемо здійснювати це діяння з розважанням і надією на Христа, який перетерпів Розп’яття для того, щоб нас духовно воскресити. Архімандрит Олексій Філозоф навчає: «Покаяння це друге хрещення тому щира сповідь – це краще лікарство для хворої душі».
 «Найтяжчий подвиг – це сповідати тих, хто мовчить на сповіді» – говорить старець. Пастир має докласти всі зусилля до такої овечки, не прогнати її, а можливо обняти і навіть руки поцілувати, з любов’ю запитувати і роз’яснити, щоб така душа пішла від духівника і відчула полегшення, а найважливіше примирення з Богом.
З точки зору відомого богослова і проповідника митрополита Антонія Суржського, люди приходять сповідатися Богові перед священиком, проходять повз тих, кого вони образили, принизили. Зрозуміло, що мало хто грішить проти Бога – майже всі ми грішимо шляхом образ та приниження нашого ближнього. Ми каємося в нетерпінні, каємося в брехні, ми каємося в спокусі, каємося в багатьох злочинах, і всі ті злочини ми робимо перед своїми ближніми. На сповідь ми приходимо до Господа, проходячи своїх ближніх. Тому перше, що ми маємо усвідомити: ми не маємо права приходити каятися в тому, що зробили, якщо не пішли до тієї людини перед ким завинили і не примирилися з ними. Владика Антоній говорить: «Моя душа в тривозі, в мене гнів, в мене буря різних думок через те, що ти сказав, що ти зробив, можеш мене оздоровити? Чи можеш ти мені допомогти тебе простити?» Це дуже важливо і кожен з нас має задуматися над тим, що ми зранені не тільки своїми гріхами, але й чужими. Тому сповідник повинен поставити перед собою питання: кого я образив або на кого я маю образу? Зробити все можливе для примирення, навіть якщо прийдеться принизитись. І лише тоді прийти до Бога і сказати: «Господи, з свого боку я зробив все і тепер прошу Тебе мене простити». Перше ніж отримати прощення від Бога, потрібно перед собою поставити питання: «Чи прощаю я Бога за те, яке життя я маю?» Часто на сповіді можна почути такі слова: «Такі мої гріхи, але як мені не грішити, коли обставини життя так склалися, все пішло прахом. Це означає, що Бог мене не вберіг, Господь створив такі обставини, що я мушу грішити. Я каюся в своїх гріхах, але насправді Бог в цьому винний». Тому наша сповідь має бути примиренням. Кожна сповідь має бути, з одного боку, погляд в минуле, а з іншого – програмою на майбутній подвиг, на боротьбу, на перемогу над собою в ім’я Бога, і в ім’я ближнього.
Для того, щоб надалі не впадати у гріх, людина повинна намагатися уникати всього того, що її на цей гріх провокує. Наприклад, якщо людина, яка випиває, хоче отримати допомогу і кинути пити, то вона повинна навіть не наближатися до закладів, де продають алкоголь. Якщо в людини є якась пристрасть і вона її визнає, і робить все можливе для того, щоб її відсікти, кається, смиряється, у неї є бажання відсікти цю пристрасть, це бажання доходить до Бога і Бог їй допомагає. Але якщо людина не докладає зусиль, то як може отримати Благодать Божу, і знов грішить. Благодать Божа не приходить до людини у стані гріха, тому такій людині Благодать не допомагає. Бо якщо б Благодать Божа допомагала у таких випадках, то Бог дарував би її навіть дияволу. Так навчає старець Паїсій.
Людина, яка впала в якийсь гріх, але не лежить у ньому, тобто не залишається у своїх гріхах, але кається в своєму падінні та робить подвиг, щоб не повторити це падіння, приймає Благодать Божу і отримує допомогу, примирення з Творцем.
протоієрей Андрій Лотоцький, 
настоятель Храму Святого Духа с. Оброшино
Переглядів: 1181
Слідкуйте за нашими новинами у соціальних мережах

facebookvkgoogletwitteryoutube
ПЦУ
Єпархія
Архієрей
Новини
Публікації











Розробка та веб-дизайн:
[ Andriy_BURDYK ]™
у співпраці з ІТЦ "SP-Service"
Хостів сьогодні:  125
Хітів сьогодні:  541

Хостів всього:  1134435
Хітів всього:  9480022
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET