"Не обманюйтесь: лихі товариства псують добрі звичаї, Протверезіться, як належить, і не грішіть; бо, на сором вам кажу, деякі з вас не знають Бога"
(апостол Павло (1Кор. 15, 33-34))
офіційний веб-сайт Львівсько-Сокальської єпархії
Радіо Град Лева  

Останні надходження

25 січня 2020  00:16
Прот. Назарій Лозинський: “Прихід до нашої оселі священника символізує прихід Ісуса Христа”
Нещодавно Східна Церква відсвяткувала третій великий празник – Богоявлення Господнього. Давньою традицією цього свята є освячення води, а також душпастирські відвідини священником своїх вірних з окропленням їхніх домівок водою, яка вважається йорданською...
23 січня 2020  20:07
Ієрей Сергій Кирилюк прочитав публічну лекцію на тему «Чому церква не завжди є помічною?»
23 січня 2020 року,на запрошення директора Медичного центру «Мед Парк» Ростислава Теодоровича Гривула, керівник Консультативного центру Кризових станів, психосоматичних розладів та депресій ієрей Сергій Кирилюк прочитав публічну лекцію «Чому церква не завжди є помічною?»...
22 січня 2020  21:32
Декан богословського факультету ЛПБА взяв участь у молебені за єдність християн
22 січня, у Гарнізонному храмі св.ап. Петра і Павла, відбулась екуменічна молитва за єдність всіх християн. У екуменічному молебні взяли участь представники християнських конфесій Львова...
19 січня 2020  17:50
Високопреосвященний митрополит Димитрій взяв участь у великому водосвятті на центральній площі Львова
19 січня, в день свята Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, на Площі Ринок відбулося традиційне щорічне загальноміське екуменічне велике водосвяття, яке почергово звершується однією з християнських конфесій Львова...
19 січня 2020  15:31
У день свята Богоявлення Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію і велике водосвяття у Покровському соборі
19 січня, в день свята Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
18 січня 2020  20:18
Напередодні свята Богоявлення Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив велике повечір'я та ранню у Покровському кафедральному соборі
18 січня, напередодні Святого Богоявлення, свята Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, ввечері, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив святкове всенічне бдіння - велике повечір'я та ранню, - у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
18 січня 2020  11:41
У Навечір'я Богоявлення очільник єпархії звершив Літургію свв. Іоана Золотоустого і велике Йорданське освячення води у Покровському кафедральному соборі
18 січня, у Навечір'я Богоявлення (Хрещенський святвечір), Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
14 січня 2020  19:58
У день пам'яті свт. Василія Великого очільник єпархії відвідав Бродівське благочиння і звершив Літургію у Різдво-Богородичному храмі м. Броди
14 січня, у день свята Обрізання Господнього, пам'яті святителів Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської, і Петра Могили, митрополита Київського і Галицького та всієї Русі, митрополит Львівський і Сокальський Димитрій здійснив Архіпастирські відвідини Бродівського благочиння, під час яких звершив Божественну Літургію святителя Василія Великого у Різдво-Богородичному храмі м. Броди...
12 січня 2020  18:00
Протоієрей Іоан Гарат відвідав безхатченків та роздав їм різдвяні обіди
9 січня, священик Львівсько-Сокальської єпархії, викладач Львівської православної блогословської академії, протоієрей Іоан Гарат здійснюючи своє соціальне служіння відвідав безхатченків та вручив їм різдвяні обіди і солодощі та поспілкувався у невимушеній атмосфері...
12 січня 2020  15:55
У неділю 30-ту після П'ятидесятниці після Різдва Христового Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію в Покровському кафедральному соборі
12 січня, після Різдва Христового, день пам'яті Йосифа Обручника, царя Давида і Якова брата Господнього, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
11 січня 2020  19:33
Напередодні неділі після Різдва Христового Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння у Покровському кафедральному соборі
11 січня, напередодні неділі 31-ша після П'ятдесятниці, після Різдва Христового, перед Богоявленням, Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
09 січня 2020  13:09
У день пам'яті першомученика архідиякона Стефана Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію у Покровському кафедральному соборі
9 січня, у день пам'яті апостола першомученика архідиякона Стефана, Післясвято Різдва Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...

Таїнство Єлеєосвячення (Соборування)

09
березня
2012
--------
22:22
«Помазування священне Твоє, Чоловіколюбче,
апостолам Твоїм над немічними
рабами Твоїми звершувати милостиво заповів:
їхніми молитвами всіх печаттю Твоєю помилуй.»
(з Чинопослідування Таїнства Єлеєосвячення)
Одне з семи Таїнств Православної Церкви носить назву Соборування або Єлеєосвячення (Маслосвяття). Таїнство, яке сягає своїм корінням у глибину Старого Завіту, через помазування нашого тіла свяченою олією дає нам насамперед зцілення від недуг тілесних та душевних, оновлює наше тіло та душу, тісніше з’єднує нас із Церквою Христовою. 
Таїнство звершується, як правило, соборно сімома священиками (звідси й назва - Соборування). Тіло людини семикратно помазують єлеєм змішаним із вином супроводжуючи Таїнство молитвами за прощення гріхів та читанням уривків зі Святого Євангелія та Апостола про зцілення недужих, покаяння та необхідність уповання на Бога. 
Чинопослідування самого Таїнства за час його існування змінювалось. Незмінною однак залишилася суть і мета його, яка ще з ранніх християнських часів досягається з допомогою освяченого єлею, який освячується під час самого Таїнства (звідси й друга назва «Єелеосвячення» або «Маслосвяття») та усердної молитви. 
«Святий єлей, як священнодійство та образ Божественної милості, даний Богом на очищення та освячення для тих, хто хоче позбутися гріхів. Тому святий єлей і відпущення гріхів дарує і хвороби зцілює», – говорить св. Симеон, архиєпископ Солунський. 
Свята Церква навчає нас, що хвороба – це наслідок гріха, а Таїнство Соборування не лише допомагає позбутися хвороби, але й усунути її причину – гріх. Зокрема, прийнявшому Таїнство Єлеєосвячення прощаються всі гріхи, які були ним забуті на Святій Сповіді. Тут слід зауважити – забуті, наприклад, через малозначимість якогось вчинку для самої людини, але аж ніяк це не стосується свідомо прихованих гріхів. 
Ще у Старому Завіті єлей, що застосовувався разом із молитвою, був символом сходження благодаті Божої на того, кого помазували. Згідно Третьої Книги Мойсеєвої Левит олією лікували та очищали прокажених («і наллє священик єлею на ліву свою долоню, і єлеєм, що на лівій долоні його, покропить священик правим перстом своїм сім разів перед лицем Господнім; і покладе священик єлей, що на долоні його, на край правого вуха того, хто очищається, на великий палець правої руки його і на великий палець правої ноги його,… а решту єлею, що на долоні священика, покладе він на голову того, хто очищається, щоб очистити його перед лицем Господа;» (Левит 14:26-29)); єлей у якості цілющого засобу згадує пророк Ісая (Іс. 1:6), єлеєм помазували на царювання (1 Цар. 10:1), пророк Давид хвалить Господа словами «Ти намастив оливою голову мою» (Пс. 22:5). 
У Новому Завіті Господь навчає нас притчею про милосердного самарянина, який опікуючись пораненим подорожнім «перев’язав йому рани, поливши оливою і вином» (Лк. 10:34) і, очевидно, робив це з молитвою в серці (на згадку про це лікування під час Таїнства єлей змішують з вином, яке водночас символізує Кров Христову, що на хресті за людей проливалась на відпущення гріхів). Саме ж Таїнство Єлеєосвячення, можна вважати, Господь встановив посилаючи апостолів у світ та наділяючи їх владою зціляти хворих, про що євангеліст Марк говорить: «багатьох хворих мазали оливою і зціляли» (Мк.6:13). А вже у своєму Соборному посланні апостол Яків коротко, але водночас повноцінно розкриває сутність цього Таїнства, яке після сходження на апостолів Святого Духа набуло ще більш глибшого змісту, ніж просто фізичне зцілення: «Чи хто з вас занедужає, нехай покличе пресвiтерiв Церкви i нехай помоляться над ним, помазавши його оливою в iм’я Господнє. I молитва вiри зцiлить недужого i пiдведе його Господь; i, якщо вiн грiхи вчинив, простяться йому» (Як. 5:14-15).
«Все це нам дав Ісус Христос і передали нам, по волі Його, божественні Його учні»
(св. Симеон, архиєпископ Солунський).
Таким чином, з апостольських часів Таїнство Єлеосвячення займає важливе місце у Церкві Христовій. Звершування цього Таїнства було також постійним і на українських землях. Літопис вказує про присутність Таїнства Соборування (Маслосвяття) на землях Київської Русі вже за часів рівноапостольної княгині Ольги, до якого вона сама ж і приступала. «І гди прийшов час розлучення од тіла її, призвавши священика, сповідь святую учинила, маслосвятіє і Божественних і Животворящих Таїн Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа приняла» («Житіє княгині Ольги», літописний рукопис XVII ст.). Таїнство Єлеосвячення згадується дуже часто у літературних творах, зокрема у Т.Шевченка («причащали, й маслосвятіє служили»), Г. Квітки-Основ’яненка («вчора вже і маслосвятіє над ним правили») та ін. Письменник І. Шмелєв у своєму романі «Лєто Господнє» відводить велику частину опису звершення цього Таїнства. Також зустрічаються описані факти, коли соборування під час Великого Посту цілими сім’ями в багатьох селах було щорічним правилом.
Очевидно, що така поширеність згадування Таїнства пов’язана насамперед із власне реальним поширенням його звершування та його дієвістю.
Однак, багато хто помилково вважає, що до Таїнства Соборування належить приступати мало не на смертному одрі або при дуже важкій хворобі. Щодо цього православний письменник ХІХ ст. Євгеній Поселянин писав:
«Зовсім не сказано, что хвороба повинна бути смертельною або щоб людина перебувала в безпорадному стані. Не треба забувати, що в християнстві страждання душевні визнаються також за хворобу… Отже, якщо я страждаю духом від смерті близьких людей, від горя, якщо мені необхідний якийсь благодатний поштовх, щоб зібратися з силами і зняти з себе пута відчаю, – я можу вдатися до соборування…
Соборування є світле таїнство, що укріплює життя, є сила перемоги Христової над земною розрухою. Це таїнство не до смерті, а до життя.»
Андрій Бурдик
спеціально для "Град Лева"
Переглядів: 6191
Слідкуйте за нашими новинами у соціальних мережах

facebookvkgoogletwitteryoutube
ПЦУ
Єпархія
Архієрей
Новини
Публікації











Розробка та веб-дизайн:
[ Andriy_BURDYK ]™
у співпраці з ІТЦ "SP-Service"
Хостів сьогодні:  252
Хітів сьогодні:  1823

Хостів всього:  1299022
Хітів всього:  11242019
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET