"Не обманюйтесь: лихі товариства псують добрі звичаї, Протверезіться, як належить, і не грішіть; бо, на сором вам кажу, деякі з вас не знають Бога"
(апостол Павло (1Кор. 15, 33-34))
офіційний веб-сайт Львівсько-Сокальської єпархії
Радіо Град Лева  

Останні надходження

17 січня 2018  21:58
Роздуми у Надвечір’я Богоявлення
Із святом Господнього Богоявлення тісно пов’язане Велике або йорданське водосвяття, традиція якого сягає перших віків християнства. Взагалі Східна Церква має Мале і Велике освячення води. Мале освячення буває 1 (14) серпня, на свято Переполовення, на храмовий празник та інші. В Греції є давній звичай Малого освячення води щомісяця. Велике або Йорданське водосвяття буває тільки два рази на рік: в навечір’я і на свято Богоявленння Господнього...
15 січня 2018  20:39
Церковно-обрядові та народні звичаї Свят-Вечора та Різдва
Різдво Христове - це найкращий церковний празник всіх християн, зокрема українців у цілому світі. Хоч святкування починаються 24 грудня (6 січня), а закінчуються 6 січня (19 січня), найбільшу пошану мають обряди і звичаї Свят-Вечора в Навечір’я самого Різдва, деякі з яких сягають ще дохристиянських часів. Церемонійні звичаї, що виконуються на Свят-Вечір, приготовляють всю родину до гідного святкування таїнства Воплочення Божого Сина, яке завершується Службою Божою опівночі...
15 січня 2018  17:13
У день пам'яті свт. Василія Великого очільник єпархії відвідав Бродівське благочиння і звершив Літургію у Різдво-Богородичному храмі м. Броди
14 січня, у день свята Обрізання Господнього, пам'яті святителів Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської, і Петра Могили, митрополита Київського і Галицького та всієї Русі, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій здійснив Архіпастирські відвідини Бродівського благочиння та звершив Божественну Літургію святителя Василія Великого у Різдво-Богородичному храмі м. Броди...
13 січня 2018  21:50
Напередодні неділі після Різдва Христового Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння у Покровському кафедральному соборі
13 січня, напередодні неділі 32-ої після П'ятдесятниці, після Різдва Христового, перед Богоявленням, Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
10 січня 2018  10:43
Поспішаймо зустрічати Різдво Господа нашого Ісуса Христа
Свята літургійного року – це наче велика духовна книга, яка практично вчить нас, як маємо любити Бога, прославляти та служити Йому, щоб спасти свою безсмертну душу. Вони поділяються на рухомі і нерухомі (по-старослов’янськи: подвижні і неподвижні), серед яких найголовніше місце займає свято Христового Рождества та Христового Воскресіння або Пасхи. Бо Христове Рождество – це початок, а Пасха – завершення відкуплення людського роду...
09 січня 2018  14:20
Престольне свято відзначила парафія Собору Пресвятої Богородиці с. Великополе
8 січня, в день пам'яті Собору Пресвятої Богородиці, другий день Різдвяних свят, своє храмове свято відзначає парафія с. Великополе (Яворівського району) Львівсько-Сокальської єпархії...
08 січня 2018  23:38
У другий день свята Різдва Христового очільник єпархії очолив відправу Літургії у кафедральному соборі Різдва Христового м. Володимир-Волинський
8 січня, в день пам’яті Собору Пресвятої Богородиці, у другий День Різдва Христового, кафедральний собор Різдва Христового м.Володимир-Волинський, відзначив свій престольний празник...
08 січня 2018  16:55
Священики Львівської єпархії привітали пацієнтів військово-медичного госпіталю зі святом Різдва Христового
6 січня, напередодні свята Різдва Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, військовий священик і клірик Академічного храму ЛПБА протоієрей Іоан Гарат та військовий капелан і настоятель церкви Святого Іоана Хрестителя Василь Іванків відвідали військовослужбовців, що проходять лікування та реабілітацію у Військово-медичному клінічному центрі Західного регіону...
07 січня 2018  21:38
Увечері дня свята Різдва Христового Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив велику вечірню у Покровському кафедральному соборі
7 січня, в день свята Різдва Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, ввечері, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив велику вечірню у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
07 січня 2018  14:31
У день свята Різдва Христового Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію у Покровському кафедральному соборі
7 січня, в день свята Різдва Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію св. Василія Великого у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
06 січня 2018  22:21
Напередодні свята Різдва Христового Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив велике повечір'я та ранню в Покровському кафедральному соборі
6 січня, напередодні свята Різдва Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, ввечері, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив святкове всенічне бдіння - велике повечір'я та ранню, - в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
06 січня 2018  13:42
У навечір’я Різдва Христового митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію св. Іоана Золотоустого, а опісля вечірню з прославою у Покровському кафедральному соборі м. Львова
6 січня, в Навечір'я Різдва Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, Різдвяний святвечір, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого, а потім вечірню з прославою Різдва Хриситового в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...

Святійший Патріарх Філарет: "Єдина Помісна Церква в Україні - шлях до примирення у світовому Православ’ї"

17
вересня
2016
--------
14:42
Ваша Святосте, сьогодні у суспільстві дедалі більше говорять про проблему творення єдиної Помісної Церкви. Зрештою, у червні під час Всеправославного Собору на Криті у кулуарах релігійного середовища порушувалось питання України. Напередодні було відповідне звернення Верховної Ради України до Константинопольського Патріарха Варфоломія. Тобто багато кроків зроблено. Наскільки проблема церковної помісності є важливою не лише для релігійного середовища, але і цілого суспільства?
Для України єдина Помісна Православна Церква дуже потрібна. Якби у нас була б така Церква, то тієї війни, яка сьогодні триває на сході, не було. Росія б не відчувала підтримки в Україні, бо не мала б тут своєї Церкви. Для того, щоб утвердити українську державу, потрібні дві речі - міцна армія і єдина Помісна Православна Церква. Що стосується армії, то вона вже формується. Впродовж першого дня візиту у Львові я мав можливість побувати в Академії сухопутних військ. Хочу сказати, що начальник академії, генерал-лейтенант Петро Ткачук зробив багато для підвищення кваліфікації кадрів, видно, скільки Героїв Україні дала Академія. Нещодавно Президент Порошенко наголосив, що наша армія, – не та, яка була два роки тому. Наша армія – боєздатна, тому Росія на сході не може «просунутися». Агресор захопив Крим нечесним шляхом, а от «розширюватись» далі – не може. Наша армія не дозволяє це зробити. Бо ті окупаційні сили на сході лише захопили третину Донбасу, дві третіх – контролюється чинною владою. Це свідчить про те, що ми маємо армію. Вона зростає і зміцнюється, є наразі відповідна співпраця з НАТО. Я вірю, що з часом у нас буде сучасна зброя, та й, зрештою, ми самі зможемо випускати зброю. Чому я так багато говорю про армію? Якщо її нема, то і держави не може бути. Якщо є кваліфікована армія –  це надія, що нашу державу не зможуть подолати. Інший чинник, який може або ослаблювати Україну, або її зміцнювати – це Церква. Якщо ми розглянемо історію держав, що виникли у результаті розпаду імперії, то всі вони стали незалежними завдяки утворенню Помісних Церков. Приклади – Греція, Румунія, Болгарія, Сербія. Ці Помісні Церкви стали незалежними, хоча Константинополь був проти їхнього відокремлення, подібно до сьогоднішньої Москви. Завдяки тому, що Церкви відокремились від Константинопольського Патріархату, збереглись держави. А у нас не вийшло так, оскільки Москва розділила українську Церкву на дві частини. Якби не було розділеної Церкви, то і проблеми не було б. І Росія не наважилася б нападати на Україну. Виходячи з цього, нам треба мати єдину Помісну Православну Церкву. Це прекрасно розуміли всі українські Президенти, проте у них, на жаль, не було такої активності щодо вирішення цього питання. Сьогоднішній Президент, який хоч і належав до УПЦ, зрозумів, що без єдиної Помісної Церкви України не буде, тому він активно включився у процес церковної помісності.

А яким, власне, має бути механізм здобуття автокефалії?
Єдиний механізм – це отримання від Константинопольського Патріарха Томос про автокефалію Київського Патріархату. Якщо б ми отримали цей документ, тоді постало б питання: в Україні є дві Православні Церкви; обидві визнані – і Московська Церква, і Київського Патріархату, але не може бути в Україні Церкви, яка має свій центр в країні агресора. Логічно вона не має права називатися українською Церквою. Ви можете існувати, користуватися правами православних Церков, але вважатися українською не можете. Тоді перед парафіями УПЦ постане питання ідентичності – російської чи української Церкви, треба буде заново проводити реєстрацію. Нещодавно Президент у залі Верховної Ради зазначив, що в Україні не буде державної Церкви, у всіх будуть рівні права. Але, коли перед парафіями постане питання вибору, яку назву обрати – українську чи російську, то відповідь – проста. Яку назву оберуть українці? Маю великий сумнів, що українці хотіли б належати до Російської Церкви. Тоді приєднання до української Церкви неминуче. Зараз, наприклад, ви не хочете об’єднуватись, бо вона – неканонічна. А коли вона стане канонічною? То яка причина не бути у єдиній Помісній Православній Церкві? Тому відбудеться об’єднання, таким чином сформується єдина Помісна Православна Церква. Це не значить, що тут не буде Російської Церкви. Вона буде, бо ми знаємо, що в Україні є парафії і громадяни, які підтримують Росію. Але це буде порівняно невелика частина. А пануючою, підкреслюю – недержавною Церквою, буде Помісна Православна Церква, яка незалежна від Москви.
І якщо буде така Церква як найбільша, до якої доєднається Українська Греко-Католицька Церква, яка теж стоїть на державницьких засадах, так само як і Протестантська, і Римо-Католицька Церкви, то це буде в сумі велика духовна сила, яка переможе. І тому Росія втратить підтримку. Ті, які будуть прихильниками Російської Церкви, перебуватимуть у меншості.  І тому зараз і наша Церква, і Президент, працюємо в одному напрямку – визнання Київського Патріархату як Автокефальної Української Церкви. Друге питання – прийняття закону щодо Церкви, яка має свій центр в країні агресора, і не має права називатись українською. І оце реальний шлях до утворення єдиної Помісної Церкви. Я не говорю про УАПЦ. Автокефальна Церква приєднається, якщо будуть приєднуватись парафії Московського Патріархату, тоді будуть перереєстровуватись всі православні парафії.
Ваша Святосте, який наразі стан стосунків між УПЦ КП і УАПЦ?
Стосунки у нас такі: ми відмовились від перемовин з УАПЦ, бо бачимо, що це – безплідний діалог, і він ніколи не приведе нас до об’єднання. Нас тільки обманюють, ми витрачаємо сили, а коли підходить час до об’єднання – вони відмовляються. І тому ми сказали, що більше діалогу з Автокефальною Церквою вести не будемо, а будемо приймати окремі парафії, якщо вони захочуть перейти. І це вже відбувається. Ось, наприклад, в Івано-Франківській області відразу перейшло  20 парафій із Автокефальної Церкви. Процес триває. Ну і на Львівщині є окремі парафії, але ми не звертаємо на це уваги. Бо це зараз не є ключовою перешкодою на тому шляху, який ми накреслили – до утворення Єдиної Помісної Православної Церкви.

У липні цього року, у Хресній Ході, організованій духовенством УПЦ КП, брав участь Предстоятель Чорногорської Православної Церкви, Блаженніший Михаїл. Відомо, що у вас була зустріч опісля у Софії Київській. Про що вдалося поговорити, якщо, звісно, це не конфіденційна інформація?
Нічого особливого ми не обговорювали. Ми спільно молились, мали Богослужіння. Наша Церква не є визнаною, їхня – також. І тому ми переживаємо одну і ту ж біду. Оскільки ми в однаковому становищі, тому ми із ними співслужимо, разом будемо домагатись автокефалії для своїх Церков. Але шлях до визнання –  не через Москву, а Константинополь. Ми вже свого часу звертались до Москви. У 1991 році, після того, як Україна проголосила свою незалежність, а напередодні 1 грудня 1991 року 92% українців проголосували за незалежність, ми провели Помісний Собор. І на Помісному Соборі вирішили, що нам потрібна Автокефальна Церква – не просто незалежність в управлінні, але повне відокремлення від Московського Патріархату. Це підтримали одностайно на Помісному Соборі, були підписи всіх делегатів, а це архиєреї, духовенство – отже, представництво всіх архиєпархій, монастирів, духовних та навчальних закладів. Тобто, вся Церква виступила, що нам потрібна автокефалія. І тоді ми звернулись до Московського Патріарха. І Патріарх, і єпископат відмовили. І досі вони категорично виступають проти утворення Автокефальної Православної Церкви в Україні. Тому ми відкинули Москву і звертаємось тепер до Константинопольського Патріарха. Чому? Тому що Константинопольський Патріарх до цього часу не визнає законним приєднання Київської митрополії в 1686 році  до Московського Патріархату.  У 1589 році вони отримали Патріаршество від Константинополя, а в 1686 році незаконно приєднали Київську Митрополію до Московського Патріархату. Оце незаконне приєднання Київської Митрополії, тобто України, до Московського Патріархату, до Росії, до цього часу Константинопольський Патріарх не визнає. І на цій підставі у 1924 році Константинопольський Патріарх Ієремія надав автокефалію Православній Церкві Польщі. Так ось, зважаючи на те, ми також можемо боротись за автокефалію. Оце наш відкритий, чесний шлях. Ми нічого не приховуємо, нема в нас ніяких таємних переговорів, ми –  відкриті. Звертались до Москви – нам відмовили, тепер ми звертаємось до Константинополя.
Ваша Святосте, які реакції у Патріарха Варфоломія щодо української автокефалії вже після Всеправославного Собору?
До скликання Помісного Собору всім, хто виступав від імені держави і нам також, Вселенський Патріарх говорив, що до Собору не може вирішувати  це питання, оскільки головним завданням було провести Собор. Подія відбулася. Патріарх побоювався, що коли він буде порушувати українську проблему, то Собор не відбудеться. Саме тому питання української автокефалії було відкладеним. Незважаючи на неучасть чотирьох Православних Церков, Собор відбувся, хоча Російська Церква і ще три Церкви, не визнають законності Собору. Так раз ви не врахували позицію Московського Патріархату щодо скликання і проведення Собору, то тепер відповідно ставтеся і до вирішення українського питання. Єдина Помісна Церква в Україні буде надзвичайно великою за кількістю вірних. Вона майже наполовину «скоротить» Російську Церкву. І ця Церква внесе мир у Православ’я. Чому? Бо зараз йде боротьба між Москвою і Константинополем за вплив, за першість. Константинополь наголошує, що їхня Церква завжди була першою після розділення християнства на східну і західну вітки. Натомість духовенство Російської Церкви заявляє: «А ми найбільша Церква! Одна Церква Московського Патріархату дорівнює за кількістю вірних всім Церквам разом взятим. І тому ми повинні бути першими». Ця боротьба між Константинополем і Москвою триває до сьогодні. А ось коли утвориться Українська Церква, то тоді Московський Патріархат скорочується наполовину. І уже пишатись тим, що вони складають більшість у Православ’ї, нема сенсу. Тим більше, Українська Церква, якщо вона отримає томос про автокефалію, буде в братніх стосунках з Константинопольським Патріархатом. І таким чином між Москвою і Константинополем настане примирення.

Отже, Помісна Церква в Україні важлива не лише у внутрішньому релігійному просторі, але й глобально – для світового Православ’я?
Так, вона стане чинником для примирення, тому що не буде підстав для боротьби за першість! Єдина Помісна Церква в Україні –  шлях до примирення  у світовому Православ’ї, адже Вона не менша за чисельністю, ніж Російська Церква. А християнство вони отримали від Києва, а не навпаки –  Київ від Москви. І тому у них немає ніяких підстав вимагати першості у Православ’ї. А якщо не буде цього змагання, – настануть мир і злагода.

Розмовляла Юліана Лавриш
Фото Лука Карпюк
"Град Лева" / "Духовна велич Львова"
Прес-служба Львівсько-Сокальської єпархії
Переглядів: 642
Слідкуйте за нашими новинами у соціальних мережах

facebookvkgoogletwitteryoutube
УПЦ КП
Єпархія
Архієрей
Новини
Публікації









Розробка та веб-дизайн:
[ Andriy_BURDYK ]™
у співпраці з ІТЦ "SP-Service"
Хостів сьогодні:  387
Хітів сьогодні:  1439

Хостів всього:  854088
Хітів всього:  6910194
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET