"Не обманюйтесь: лихі товариства псують добрі звичаї, Протверезіться, як належить, і не грішіть; бо, на сором вам кажу, деякі з вас не знають Бога"
(апостол Павло (1Кор. 15, 33-34))
офіційний веб-сайт Львівсько-Сокальської єпархії
Радіо Град Лева  

Останні надходження

20 січня 2018  21:29
Напередодні неділі 33-ої після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння в Покровському кафедральному соборі
20 січня напередодні неділі 33-ої після П'ятидесятниці, про Закхея, після Богоявлення, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій, звершив всенічне бдіння в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
20 січня 2018  14:05
Проповідь на неділю 33-тю після П’ятидесятниці, про Закхея, після Богоявлення
Неділя про Закхея розпочинає наше приготування до Великого посту, який завершиться найбільшою радістю – перемогою над гріхом і смертю, Воскресінням Господа нашого Ісуса Христа...
19 січня 2018  15:49
Високопреосвященний митрополит Димитрій взяв участь у великому водосвятті на центральній площі Львова
19 січня в день свята Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, на Площі Ринок відбулося традиційне щорічне загальноміське екуменічне велике водосвяття, яке почергово звершується однією з християнських конфесій Львова...
19 січня 2018  15:17
У день свята Богоявлення Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію і велике водосвяття у Покровському соборі
19 січня, в день свята Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
18 січня 2018  21:23
Напередодні свята Богоявлення Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив велике повечір'я та ранню у Покровському кафедральному соборі
18 січня напередодні Святого Богоявлення, свята Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, ввечері, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив святкове всенічне бдіння - велике повечір'я та ранню, - у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
18 січня 2018  14:36
Проповідь Високопреосвященного митрополита Димитрія у день свята Обрізання по плоті Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, день пам'яті святителя Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської
Проповідь виголошена за Божественною Літургією у день свята Обрізання по плоті Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, день пам'яті святителя Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської, 14 січня 2018 року Божого...
18 січня 2018  14:22
Проповідь у день свята Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа
Сьогодні Православна церква святкує велике свято – Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа. Про подію Богоявлення описують усі чотири євангелисти: Матфій, Марко, Лука і Іоан. Недавно, ми святкували Різдво Христове, де новонароджений Ісус став людиною, одним із нас, прийнявши людське тіло...
18 січня 2018  13:23
У Навечір'я Богоявлення очільник єпархії звершив Літургію свт. Василія Великого і велике Йорданське освячення води у Покровському кафедральному соборі
18 січня у Навечір'я Богоявлення (Хрещенський святвечір), Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Василія Великого у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
17 січня 2018  21:58
Роздуми у Надвечір’я Богоявлення
Із святом Господнього Богоявлення тісно пов’язане Велике або йорданське водосвяття, традиція якого сягає перших віків християнства. Взагалі Східна Церква має Мале і Велике освячення води. Мале освячення буває 1 (14) серпня, на свято Переполовення, на храмовий празник та інші. В Греції є давній звичай Малого освячення води щомісяця. Велике або Йорданське водосвяття буває тільки два рази на рік: в навечір’я і на свято Богоявленння Господнього...
15 січня 2018  20:39
Церковно-обрядові та народні звичаї Свят-Вечора та Різдва
Різдво Христове - це найкращий церковний празник всіх християн, зокрема українців у цілому світі. Хоч святкування починаються 24 грудня (6 січня), а закінчуються 6 січня (19 січня), найбільшу пошану мають обряди і звичаї Свят-Вечора в Навечір’я самого Різдва, деякі з яких сягають ще дохристиянських часів. Церемонійні звичаї, що виконуються на Свят-Вечір, приготовляють всю родину до гідного святкування таїнства Воплочення Божого Сина, яке завершується Службою Божою опівночі...
15 січня 2018  17:13
У день пам'яті свт. Василія Великого очільник єпархії відвідав Бродівське благочиння і звершив Літургію у Різдво-Богородичному храмі м. Броди
14 січня, у день свята Обрізання Господнього, пам'яті святителів Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської, і Петра Могили, митрополита Київського і Галицького та всієї Русі, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій здійснив Архіпастирські відвідини Бродівського благочиння та звершив Божественну Літургію святителя Василія Великого у Різдво-Богородичному храмі м. Броди...
13 січня 2018  21:50
Напередодні неділі після Різдва Христового Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння у Покровському кафедральному соборі
13 січня, напередодні неділі 32-ої після П'ятдесятниці, після Різдва Христового, перед Богоявленням, Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...

Високопреосвященний митрополит Димитрій: "Успіння» – тимчасовий стан розлуки з тілом до остаточного з’єднання з ним під час Страшного Суду"

27
серпня
2016
--------
20:20
Вже завтра християни східної традиції святкуватимуть Успіння Божої Матері. Кожен із нас впродовж цих днів аналізує  і  переосмислює пережите, адже празник припадає в останні дні літа, а, отже, завершення певного часового проміжку. Про сутність успіння, значення смерті у розумінні християнина, пошуки радості говоримо з Митрополитом Львівським і Сокальським УПЦ КП Димитрієм (Рудюком).

Владико, розкажіть, будь ласка, наскільки важливим є свято Успіння Богородиці для Православ’я.  Чому це свято називають саме "Успінням", а не, скажімо, "Похороном Богородиці"?

Дійсно наприкінці серпня Церква святкує кінець земного життя Матері Божої, Її смерть, яку називають "успінням" – словом, яке поєднує в собі і сон, і блаженство, і мир, і спокій, і радість. У Православній Східній Церкві особливе шанування Успіння Божої Матері. Цей культ був принесений у Київську Русь-Україну і якщо ми будемо спостережливими, то побачимо, що покровителькою давнього києво-руського чернецтва стала Пресвята Богородиця, особливо свято Успіння. Недаремно наші українські святині – лаври посвяченні Успінню Божої Матері. Не менша кількість є храмів на нашій українській землі, присвячених цьому святу. Ми нічого не знаємо про обставини смерті Богородиці Марії. З християнської давнини до нас дійшли різноманітні перекази про Пресвяту Діву. Здебільшого вони просякнуті дитячою любов’ю та ласкою. Нам, віруючим людям, не має потреби відстоювати їх історичність. Так само не на якусь конкретну дату, місце, час, причину направлені піснеспіви богослужіння в День Успіння Матері Божої, а на сутність і зміст цієї смерті, бо це смерть Тієї, Син Якої, за нашою вірою, переміг смерть, воскрес із мертвих і нам обіцяв велич загального воскресіння і невмирущого життя. Тому мені здається, що сутність і зміст цієї події найкраще передані в іконі Успіння Божої Матері, або ж у Плащаниці. Тут зображена Божа Матір на смертному ложі, навколо Якої стоять апостоли, а над Нею Її Син Ісус Христос, Який тримає на руках Свою Матір, живу і на віки з Ним з’єднану. І ось ми бачимо смерть і її наслідок – не розлуку, а навпаки, поєднання, не смуток, а радість, не смерть, а животворне життя: «Після Різдва – Діва і після смерті – жива».

Римський філософ Сенека сказав: "Щоб ніколи не лякатись смерті, – завжди думай про неї". Яким повинне бути сакральне ставлення істинного християнина до смерті?

До якої б релігійної традиції не належала людина – вона здатна визнати існування життя після смерті.  Для християнина смерть не кінець, і не трагедія. Не тільки давні філософи, але й святі отці, особливо пустинножителі, розвивали тему смерті. В багатьох повчаннях ми зустрічаємо роздуми над смертю, які також зводяться до однієї формули – пам’ятай про останній день і повік не грішитимеш. Тому для християнина смерть – це “успіння”, тимчасовий стан розлуки з тілом до остаточного з’єднання з ним під час Страшного Суду. Тому сон смерті тимчасовий в порівнянні з вічністю. Всі ми у Христі, Який воскрес, оживемо для вічного життя, або ж для вічної муки. Тільки людина нерелігійна при зустрічі з смертю падає у відчай, створює зайву життєву метушню при втраті близької людини, інколи з наріканням на Бога, в Якого зовсім не вірує. Для неї за межею смерті існує порожнеча та відсутність всякого буття. У трактаті “Про смертність ” Кіпріан Карфагенський стверджує, що “боятися смерті може тільки той, хто не хоче йти до Христа”.

Кожна людина, яка вірить у Бога, намагається жити за всіма нормами моралі, щоб осягнути Життя Вічне і Царство Небесне. Тобто, земна смерть – це повноцінне звільнення людини від болю та страждань, а життя – нестерпна  клітка буденності?

Ні, так не потрібно думати, що життя це клітка буденності. Своє життя релігійна людина проживає для того, щоб осягнути, як Ви зазначили, Життя Вічне і Царство Боже. Можливо правильніше тут можна було б сказати так, що земне життя у християнина не повинно вважатися абсолютною цінністю із перспективи вічного буття кожного із нас. Тому кожний християнин повинен дбати не про кількість прожитих років життя, а про якість свого духовного життя, щоб набути таке багатство, де ані моль, ані ржавчина не знищують, ані злодії не підкопують і не крадуть (Мф. 6, 20).  Преподобний Ісаак Сірин каже, що смерть не може бути тяжкою для нас, тому що Творець зробив її для нас легкою, щоб ми зовсім не відчули її тяжкість, але допоки ми не переступили межі вічності, вона здається для нас важкою. Думаю, що для кожного із нас є природно так думати, тим більше, що смерть припиняє в людині будь-якій гріх і погоджуся з вами звільняє людину від болю й страждань. Для кожного християнина притаманно молитися від несподіваної смерті, а ось передсмертна хвороба розглядається, як іспит, що приносить духовну користь.

Згідно із християнською традицією, яким чином Господня Любов здатна протистояти кайданам смерті?

У вчені Християнської Церкви смерть розглядається із перспективи “смерті Бога” – хресних страждань Господа і Спасителя нашого Ісуса Христа. Голгофа – це велика жертва любови. Саме через любов до людини Христос подолав смерть, переміг її, і відкрив кожному із нас, всьому людству, дорогу до воскресіння. Господь не бажає смерті грішника. Святитель Іоан Золотоустий каже, що ми ще помираємо тамтешньою смертю, але в ній вже не залишаємось, бо “влада смерті і справжня смерть є такою, коли померлий не має можливості повернутися до життя, а якщо після смерті людина оживе, і це буде краще життя, то це не смерть, а успіння”.

Парадоксально, що у сучасному суспільстві саме життя лякає людину набагато більше, аніж смерть. Це жахливо, але маємо надзвичайно велику кількість самогубств, зокрема серед молоді, яка не здатна примиритись із несправедливістю суспільства. Як Церква може загоїти рани таких людей із покаліченими серцями?

Самогубство – це велика трагедія сьогодення. Здебільшого людини, які не знають у своєму житті Бога, які не мають для нього у серці найменшого місця, живуть за принципом “взяти від життя все”. Пустота духовного життя, звичайна його відсутність, приводять до тяжких наслідків. Ви знаєте люди перестали тямити жити, я б так сказав. Згадайте історію і ви побачте, що люди бідніше жили, але з Богом. Люди вміли радіти життю, працювали, ходили до храму і не обтяжували себе особливо запитаннями буденного життя. Вони жили за святим Євангелієм і знали, що Господь усіх благ податель також турбується про них. На жаль, сучасні технології, ринки праці, споживацтво просто зжували християнську філософію осмислення життя. Дали можливість людям розпоряджатися своїм тілом, дозволи їй його змінювати до невпізнання, або ж міняти стать і навіть вбити. метелик

Ціна життя людини перестала щось вартувати у цьому глобальному світі. Церква, навпаки, вказує на цінність життя, як можливість спілкування з Богом, можливість підготувати себе до вічного життя. філософія проста, але людина собі шукає інших пригод… і, на жаль, знаходить. Людям депресії і відчаю, я б порадив частіше бувати у храмі, більше спілкуватися із сильними духовно людьми.

Коли ми говоримо про життя і смерть як дві духовно-філософські сентенції, чого може навчити нас приклад Діви Марії та її смиренного ставлення до смерті?

“В молитвах невсипущу Богородицю гріб і смерть не втримали…”. Вся суть життя Божої Матері була цілком віддана Її Сину. Від ясел Вифлеєма до мовчазного стояння біля Голгофи. Всю Свою любов вона віддала Сину, а через Нього і нам. Її любов стала сильнішою за смерть, тому Її день відходу з цього світу ми називаємо Успінням. Любіть! І ваша любов переможе смерть!


Розмовляла Лідія Батіг
(інтерв’ю для релігійного інтернет-ресурсу «Духовна велич Львова», 27 серпня 2016 року, м. Львів)
Прес-служба Львівсько-Сокальської єпархії
Переглядів: 1039
Протоієрей Назарій Лозинський: "Поминальні дні у православній традиції"

Протоієрей Ярослав Дуда: "Люблячи Бога, стаємо щасливими"

У Свято-Покровському кафедральному соборі відбувся запис телепередачі

У Навечір'я Богоявлення очільник єпархії звершив Літургію свт. Василія Великого і велике Йорданське освячення води у Покровському кафедральному соборі

Проповідь Високопреосвященного митрополита Димитрія у день свята Обрізання по плоті Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, день пам'яті святителя Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської

У день пам'яті свт. Василія Великого очільник єпархії відвідав Бродівське благочиння і звершив Літургію у Різдво-Богородичному храмі м. Броди

Увечері дня свята Успіння Пресвятої Богородиці керуючий єпархією звершив утреню з чином погребіння Плащаниці Божої Матері у Покровському соборі

Протоієрей Стефан Шира у день свята Успіння Пресвятої Владичиці нашої Богородиці і Приснодіви Марії благословив учнів Бродів на початок навчання

Високопреосвященний митрополит Димитрій: "Успіння» – тимчасовий стан розлуки з тілом до остаточного з’єднання з ним під час Страшного Суду"

Пошук за тегами >>>
Слідкуйте за нашими новинами у соціальних мережах

facebookvkgoogletwitteryoutube
УПЦ КП
Єпархія
Архієрей
Новини
Публікації









Розробка та веб-дизайн:
[ Andriy_BURDYK ]™
у співпраці з ІТЦ "SP-Service"
Хостів сьогодні:  332
Хітів сьогодні:  1196

Хостів всього:  858200
Хітів всього:  6938422
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET