"Не обманюйтесь: лихі товариства псують добрі звичаї, Протверезіться, як належить, і не грішіть; бо, на сором вам кажу, деякі з вас не знають Бога"
(апостол Павло (1Кор. 15, 33-34))
офіційний веб-сайт Львівсько-Сокальської єпархії
Радіо Град Лева

Останні надходження

17 липня 2018  12:10
АНОНС: Загальноукраїнська Хресна хода у м. Києві
27 – 28 липня 2018 р. Українська Церква відзначатиме 1030-ліття хрещення Київської Руси-України. З цієї нагоди у Володимирському патріаршому кафедральному соборі відбудуться урочисті богослужіння:...
17 липня 2018  12:00
Велич Володимирового Хрещення (до 1030-річчя Хрещення Руси-України)
За промислом Божим ми є свідками - спостерігачами славного і святого подвигу віри наших батьків, дідів і прадідів, гідними спадкоємцями їх святого надбання, завершителями їх тисячолітньої вірності святій православній вірі, благочестям якої, від краю до краю облагодатствована наша земля, вписані золоті сторінки священної історії слов’янських народів - братів....
17 липня 2018  11:42
Наближається визначне свято - 1030-ліття Хрещення Руси-України
Відзначаючи велику в славну дату 1030 річчя хрещення Київської Русі, нині слід згадати і звернутися до давніших витоків християнства, серед яких чільне місце займає місійна діяльність просвітителів і Апостолів слов’ян святих Братів Кирила і Мефодія...
15 липня 2018  14:54
У неділю 7-му після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію в Покровському кафедральному соборі
15 липня, в неділю 7-му після П'ятидесятниці, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
14 липня 2018  22:25
Напередодні неділі 7-ї після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння в Покровському кафедральному соборі
14 липня, напередодні неділі 7-ої після П'ятидесятниці, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив всенічне бдіння в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
14 липня 2018  15:30
Святий князь Володимир та його значення у духовно-моральному становленні українського суспільства
З іменем святого рівноапостольного великого князя Володимира нерозривно пов’язана визначна подія в історії нашого народу – Хрещення Русі. Проте християни на Русі жили й раніше – за часів панування язичництва. Так, хри­стиянкою була бабуся князя Володи­мира княгиня Ольга, яка сподобилася слави святих рівноапостольних жінок...
14 липня 2018  14:13
Православ’я наставник і всієї Руси-України просвітитель (до 1030-річчя Хрещення Руси-України)
Доброю і милістю Господньою ми зустрічаємо 1030-річчя Хрещення Руси-України, і радість у Господі єднає нас узами любові Христової. Ми вклоняємось найвеличнішим та безмежній любові Божій; пройнятий якою Син Божий, Господь наш Ісус Христос, зійшов на землю, став Чоловіком, постраждав і помер Хресною смертю за нас, за гріхи наші, і воскрес для виправдання нашого...
13 липня 2018  19:38
У день свята первоверховних апостолів Петра і Павла керуючий єпархією відвідав Кам’янко-Бузьке благочиння, де звершив Божественну Літургію у Петропавлівському храмі смт. Добротвір
12 липня, у четвер, коли церква вшановує пам’ять святих первоверховних апостолів Петра і Павла, митрополит Львівський і Сокальський Димитрій здійснив архіпастирські відвідини Кам’янко-Бузького благочиння, де звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого у храмі святих апостолів Петра і Павла смт. Добротвір...
08 липня 2018  19:26
У неділю 6-ту після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію в Покровському кафедральному соборі
8 липня, в неділю 6-ту після П'ятидесятниці, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
07 липня 2018  20:24
Напередодні неділі 6-ої після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння в Покровському кафедральному соборі
7 липня, напередодні неділі 6-ої після П'ятидесятниці, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив всенічне бдіння в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
01 липня 2018  14:21
У неділю 5-ту після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію в Покровському кафедральному соборі
1 липня, в неділю 5-ту після П'ятидесятниці, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
30 червня 2018  19:05
Напередодні неділі 5-ої після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння в Покровському кафедральному соборі
30 червня, напередодні неділі 5-ої після П'ятидесятниці, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив всенічне бдіння в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...

Проповідь Святійшого Патріарха Філарета в день свята Різдва чесного славного пророка, Предтечі і Хрестителя Господнього Іоана, пам’яті преподобних Іова і Феодосія Манявських

09
липня
2016
--------
16:33
В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа!
Ваші Преосвященства!

Всечесні отці!

Дорогі браття і сестри!
Насамперед, поздоровляю вас зі святом Різдва святого Предтечі Хрестителя Іоана, а також з нашими преподобними манявськими святими Іовом і Феодосієм. Сьогодні в Євангелія ви чули, що Іоан народився від безплідної Єлизавети, і ми не можемо не згадати про безплідну Сару і Авраама, і яка різниця між Авраамом і Сарою, та Захарією і Єлизаветою. Різниця та, що Аврааму Бог явився і сказав, що від нього піде великий народ, а йому було уже більше дев’яноста років, і Сара була приблизно була в такому ж віці, і Авраам не засумнівався, що так буде, він з вірою прийняв, що від нього піде великий народ. А як відреагував Захарія? Коли архангел Гавриїл благовістив йому, що від неплідної Єлизавети народиться син, повірив він, як Авраам? Не повірив. А чому він не повірив? А тому, що був старий, і Єлизавета не плідна, і Господь дуже покарав Захарію, покарав його німотою. Як ви чули із Євангелія, що він затримався в храмі, а потім вийшов і не міг говорити, але Захарія покаявся. Із чого видно, що він покаявся? Із того, що коли обирали ім’я Іоану ,то всі родичі хотіли назвати його Захарією, а Єлизавета сказала , що Іоаном повинен називатися її син. І  коли Захарія написав, що Іоан ім’я йому, тобто в цьому, в цій назві сина Іоаном виявилось покаяння Захарії, бо Гавриїл назвав ім’я майбутнього сина Іоан. Й Іоан називається Предтечею. Предтечею кого? Предтечею Спасителя, він повинен підготувати шлях до прийняття Спасителя світом. Яким чином треба було приготувати народ до прийняття Спасителя? Через покаяння. І тому Іоан закликав всіх людей покаятися, покаятися в своїх гріхах. І Христос, коли почав свою проповідь, то  теж закликав до покаяння. Покаяння має дуже важливе значення для нашого Спасіння. 
Ось ви задумувались коли-небудь над тим, чому Господь людей прощає, а чому злих духів не прощає, і диявола чому не прощає, адже і диявол, і злі духи - Його творіння. Так чому Господь милосердний диявола і злих дуів не прощає, а людей прощає, навіть найтяжчих грішників? У чому тут причина? А причина в тому, що ні злі духи, ні диявол не можуть покаятися. А чому вони не можуть покаятися? А тому, що вони згрішили гордістю, а гордість - це дуже тяжкий гріх, істота, яка згрішила перед Богом гордістю, не здатна побачити свої гріхи, і , оскільки диявол не може бачити свою провину, так само як і злі духи, тому Господь і не простить їх ніколи, хоч безодня милосердя Божого, а простить не може. Тому, що цю божественну благодать диявол і злі духи не можуть сприйняти. А ось людина здатна покаятися, і якби Адам, коли Господь закликав Його до покаяння в раю, визнав себе винним у порушенні Заповіді, то Господь простив би Адама і не вигнав би його з раю, а оскільки Адам в раю не визнав себе винним, і, як ви знаєте з Біблії, Єва сказала, що "змій мене спокусив" (Бут. 3:13), змій спокусив, а вона не винна, а Адам сказав: "Господи, це дружина, яку ти мені дав" (Бут. 3:12),- вона мене спокусила. Тобто, ще і Бога звинуватив, що Він дав йому  таку дружину. Але, коли Адам і Єва були вигнанні із раю, то Адам плакав, плакав, а плакав чому? Тому, що визнав себе винним, і заради цього, що Адам і Єва визнали себе винними, Господь став людиною для того, щоб спасти Адама і Єву і весь людський рід. Тому покаяння має дуже велике значення для кожного із нас, і підготувати шлях, путь для прийняття Христа Спасителя можна було тільки через покаяння. Тому Іоан, знаходячись на берегах Йордану, закликав до покаяння і хрестив їх у ріці Йордані. Звідсіля і нам треба робити висновок, що ми теж, для того, щоби нам отримати Царство Небесне, недостатньо мати віру і прийняти хрещення, недостатньо. Чому не достатньо? А тому, що ми після хрещення знову грішимо, а іноді дуже тяжко грішимо, і тому ця людина, яка прийняла хрещення і продовжує грішити, Царства Божого не успадкує, якщо не покається, а для того, щоб покаятися ,треба знати свої гріхи. 
Ось ви подумайте, чи знаєте ви свої гріхи? Я думаю, що переважна більшість із нас не знає своїх гріхів, а якщо ми не знаємо своїх гріхів, то хіба можемо ми покаятися? Ні, бо ми виправдовуємо себе в будь-якому гріху, а треба звинувачувати себе не тільки в ділах гріховних, а звинувачувати себе і в словах, і в думках, бо той, хто не звинувачує себе в гріхах, думках, словах, покаятися не може. А не може покаятися -  Господь не простить. Тому ми і звертаємось до Бога зі словами: "…покаяння двері відкрий мені життєдавче". Я сам покаятися не можу, допоможи мені Боже покаятися у своїх гріхах.  І коли людина не визнає своїх гріхів, то тоді Господь створює умови, через які людина приходить до визнання себе грішником і кається перед Богом. От чому іде війна на Сході? Чому Бог допустив війну на Донбасі? Чому люди страждають? Є причина цьому? Є причина. А причиною є наші гріхи, ми не каємось, не каємось, і тоді Господь створює умови, тяжкі умови, і в цих умовах грішна людина згадує про Бога, і згадує про свої гріхи, і кається тоді. Ось згадайте Другу світову війну, скільки було страждання, скільки людей загинуло, і ,здавалося би, чому милосердний Господь допустив такі страшні страждання? А якби не допустив, то наші  народи навряд чи мали б віру, тому що цей безбожний атеїзм поглинув би цілі покоління, і про Бога ми б не згадували, а згадали б про Бога тоді, коли кожна наша сім’я мала б своїх воїнів, які загинули. Так і зараз через ці страждання виявляється наша віра і наша любов до Бога. Ось зверніть увагу, чому з усієї України, з усієї України молоді люди ,і не тільки молоді, їдуть на Схід захищати свою українську землю? Яка сила їх штовхає на цей подвиг? Любов до своєї Батьківщини. Бо якби вони не любили, вони б не поїхали добровільно захищати українську землю. Зверніть увагу, яка хвиля гуманітарної допомоги прокотилась  всією Україною. Що це означає? Чому люди жертвують іноді останнє? А тому, що люблять. Любов така внутрішня, духовна сила, яка спонукає люблячу людину співчувати тим, хто страждає. А Господь, як ви знаєте, сказав: "Ніхто не має більшої любові, як той, хто душу свою,  тобто життя своє,  віддасть за друзів своїх" (Ін. 15:13). А воїни наші віддають своє життя? Значить вони заповідь про любов до Бога і до ближніх виконують, а ті, які допомагають,  співстраждають, (а той , хто співстраждає, той любить), отже, теж виконують Заповідь Божу. А з цього робіть висновок, якщо український народ в умовах війни, в умовах страждання виявляє любов, то скажіть, чи Бог допоможе цьому народу, чи відкине? Ніколи не відкине, бо Господь сказав, що Він "тростини надломленої не переломить, і льону, який горить, не погасить" (Іс. 42:3).  
Тобто, якщо ми виявляємо таку любов до своєї Батьківщини, до ближніх, виконуємо Заповідь Божу, то Господь обов’язково допоможе нам. І тому, дорогі браття і сестри, Господь дасть нам перемогу, обов’язково дасть, бо він милосердний і безмежно любить своє творіння, і правда з нами, і любов із нами, і тому перемога теж буде з нами. І ми віримо, що перемога буде незабаром, бо у Бога все можливо. І треба вірити в те, що Господь дасть нам перемогу. По-друге, ви бачите Православну Церкву в Україні розділеною, бо розділив її гріх, розділили нашу Українську церкву супротивники, наші північні сусіди розділили нашу Українську церкву, але ми віримо, що в Україні буде одна церква православна, одна, не московська, не російська, а буде українська правдива, і час цей наближається. Собор, який пройшов на Криті, наблизив цей час визнання Київського Патріархату як правдивої української автокефальної церкви, наближається цей час. Тому ми повинні, дорогі браття і сестри, молитися, щоби Господь простив нам усі провини, якими ми згрішили перед ним. 
Чи в Україні буде російська церква? Буде, але нехай вона називається російською, а не ховається під ім’ям української. І ми будемо просити Верховну Раду, щоб вона прийняла закон, що Церква, яка має свій центр в країні агресора, а агресором є Росія, щоб ця церква не називалася українською, а називалася Російською православною церквою в Україні, і, хто хоче бути в російській церкві, нехай ходить в російську церкву, але не прикривається ім’ям української церкви. І тоді ми створимо  в Україні одну православну церкву, правдиву українську, і час цей, дорогі браття і сестри, наближається, наближається і день, коли будемо святкувати не тільки перемогу над агресором, а й будемо радіти створенню в Україні однієї єдиної православної церкви, але для цього треба нам покаятися у своїх гріхах. Особливо повинні покаятися корупціонери і всі, хто чинить неправду в Україні, бо той, хто чинить неправду, той грішить перед Богом, і нехай він покається у своїх гріхах, а Іоан Предтеча, який стоїть перед Спасителем і молиться за весь рід людський, за всіх християн, нехай допоможе нам, і наші преподобні Іов і Феодосій теж нехай своїми молитвами допоможуть нам досягти перемоги над агресором, установити мир в Україні, злагоду, єдність, а також допоможуть нам отримати єдину Помісну Православну Церкву. 
Слава Ісусу Христу! Слава Україні! 

(Проповідь виголошена за Божественною Літургією у Хресто-Воздвиженському чоловічому Манявському монастирі в день свята Різдва чесного славного Пророка, Предтечі і Хрестителя Господнього Іоана і пам’яті преподобних Іова і Феодосія Манявських - престольного свята обителі, під час Першосвятительських відвідин Івано-Франківської єпархії, 7 липня 2016 року Божого)

Прес-служба Львівсько-Сокальської єпархії
Переглядів: 860
У неділю всіх святих землі Української, керуючий єпархією співслужив Предстоятелю за Божественною Літургією у Свято-Георгіївському чоловічому монастирі на Козацьких могилах

У день пам'яті священномученика Макарія очільник єпархії співслужив Предстоятелю Церкви за Божественною Літургією у Свято-Володимирському соборі м. Києва

У неділю 6-ту після Пасхи, про сліпого, керуючий єпархією співслужив Предстоятелю за Божественною Літургією у Володимирському соборі

Проповідь протоієрея Михаїла Сивака за чином Пасії у п'ятницю четвертої седмиці Великого посту

Проповідь Високопреосвященного митрополита Димитрія за чином похорону отця Ростислава Свистуна

Слово протоієрея Ярослава Ощудляка за погребінням новопреставленого протоієрея Ростислава Свистуна

Проповідь Високопреосвященного митрополита Димитрія в день пам’яті святителя Миколая, архієпископа Мир Лікійських, Чутодворця

Проповідь Високопреосвященного митрополита Димитрія в неділю 28-ту після П’ятидесятниці і в день пам’яті святої великомучениці Варвари

Проповідь Високопреосвященного митрополита Димитрія в неділю 27-ту після П’ятидесятниці

Пошук за тегами >>>
Слідкуйте за нашими новинами у соціальних мережах

facebookvkgoogletwitteryoutube
УПЦ КП
Єпархія
Архієрей
Новини
Публікації











Розробка та веб-дизайн:
[ Andriy_BURDYK ]™
у співпраці з ІТЦ "SP-Service"
Хостів сьогодні:  579
Хітів сьогодні:  4863

Хостів всього:  1014452
Хітів всього:  8347629
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET