"Не обманюйтесь: лихі товариства псують добрі звичаї, Протверезіться, як належить, і не грішіть; бо, на сором вам кажу, деякі з вас не знають Бога"
(апостол Павло (1Кор. 15, 33-34))
офіційний веб-сайт Львівсько-Сокальської єпархії
Радіо Град Лева  

Останні надходження

20 січня 2018  21:29
Напередодні неділі 33-ої після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння в Покровському кафедральному соборі
20 січня напередодні неділі 33-ої після П'ятидесятниці, про Закхея, після Богоявлення, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій, звершив всенічне бдіння в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
20 січня 2018  14:05
Проповідь на неділю 33-тю після П’ятидесятниці, про Закхея, після Богоявлення
Неділя про Закхея розпочинає наше приготування до Великого посту, який завершиться найбільшою радістю – перемогою над гріхом і смертю, Воскресінням Господа нашого Ісуса Христа...
19 січня 2018  15:49
Високопреосвященний митрополит Димитрій взяв участь у великому водосвятті на центральній площі Львова
19 січня в день свята Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, на Площі Ринок відбулося традиційне щорічне загальноміське екуменічне велике водосвяття, яке почергово звершується однією з християнських конфесій Львова...
19 січня 2018  15:17
У день свята Богоявлення Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію і велике водосвяття у Покровському соборі
19 січня, в день свята Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Іоана Золотоустого у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
18 січня 2018  21:23
Напередодні свята Богоявлення Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив велике повечір'я та ранню у Покровському кафедральному соборі
18 січня напередодні Святого Богоявлення, свята Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, ввечері, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив святкове всенічне бдіння - велике повечір'я та ранню, - у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
18 січня 2018  14:36
Проповідь Високопреосвященного митрополита Димитрія у день свята Обрізання по плоті Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, день пам'яті святителя Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської
Проповідь виголошена за Божественною Літургією у день свята Обрізання по плоті Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, день пам'яті святителя Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської, 14 січня 2018 року Божого...
18 січня 2018  14:22
Проповідь у день свята Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа
Сьогодні Православна церква святкує велике свято – Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа. Про подію Богоявлення описують усі чотири євангелисти: Матфій, Марко, Лука і Іоан. Недавно, ми святкували Різдво Христове, де новонароджений Ісус став людиною, одним із нас, прийнявши людське тіло...
18 січня 2018  13:23
У Навечір'я Богоявлення очільник єпархії звершив Літургію свт. Василія Великого і велике Йорданське освячення води у Покровському кафедральному соборі
18 січня у Навечір'я Богоявлення (Хрещенський святвечір), Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Василія Великого у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
17 січня 2018  21:58
Роздуми у Надвечір’я Богоявлення
Із святом Господнього Богоявлення тісно пов’язане Велике або йорданське водосвяття, традиція якого сягає перших віків християнства. Взагалі Східна Церква має Мале і Велике освячення води. Мале освячення буває 1 (14) серпня, на свято Переполовення, на храмовий празник та інші. В Греції є давній звичай Малого освячення води щомісяця. Велике або Йорданське водосвяття буває тільки два рази на рік: в навечір’я і на свято Богоявленння Господнього...
15 січня 2018  20:39
Церковно-обрядові та народні звичаї Свят-Вечора та Різдва
Різдво Христове - це найкращий церковний празник всіх християн, зокрема українців у цілому світі. Хоч святкування починаються 24 грудня (6 січня), а закінчуються 6 січня (19 січня), найбільшу пошану мають обряди і звичаї Свят-Вечора в Навечір’я самого Різдва, деякі з яких сягають ще дохристиянських часів. Церемонійні звичаї, що виконуються на Свят-Вечір, приготовляють всю родину до гідного святкування таїнства Воплочення Божого Сина, яке завершується Службою Божою опівночі...
15 січня 2018  17:13
У день пам'яті свт. Василія Великого очільник єпархії відвідав Бродівське благочиння і звершив Літургію у Різдво-Богородичному храмі м. Броди
14 січня, у день свята Обрізання Господнього, пам'яті святителів Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської, і Петра Могили, митрополита Київського і Галицького та всієї Русі, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій здійснив Архіпастирські відвідини Бродівського благочиння та звершив Божественну Літургію святителя Василія Великого у Різдво-Богородичному храмі м. Броди...
13 січня 2018  21:50
Напередодні неділі після Різдва Христового Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння у Покровському кафедральному соборі
13 січня, напередодні неділі 32-ої після П'ятдесятниці, після Різдва Христового, перед Богоявленням, Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння у кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...

Проповідь протоієрея Михаїла Сивака за чином Пасії ввечері п'ятниці 2-ої седмиці Великого посту

28
березня
2016
--------
10:42
В ім’я Отця, і Сина, і Святого Духа!
Всечесні отці!

Дорогі брати і сестри!
Уже другу п’ятницю поспіль у цей тихий вечірній час ми збираємося в соборі для того, щоби помолитися за особливим постовим богослужінням, яке називається Пасією, тобто “стражданням”. Осердям цього богослужіння є читання Євангелія. Позмінно ми читаємо страсні Євангелія від кожного євангеліста.
Сьогодні до нас звертається апостол і євангеліст Марк, який неначе переносить нас у той давній час, на два тисячоліття назад, у період останніх днів життя Христа Спасителя. І так, як зараз ми стоїмо в соборі і молимося, а на дворі вже потихеньку вечоріє, так само дві тисячі років тому, якраз коли вечоріло, починалася година страстей Христових.
У цей роковий вечір з четверга на п’ятницю 13-го Нісана люди вирішили засудити Христа, засудити до смерті. Тільки-но закінчилася Тайна вечеря, в повітрі духмяний приємний запах мира, Христос з учениками виходить із горниці та йде в Гефсиманський сад для того, щоби помолитися там на самоті. Після тривалої молитви Христос повертається і знаходить учеників сплячими, і каже до них: пильнуйте і моліться, щоб не зазнати споку­си. (Мк. 14:38) І при цих словах приходить розлючений натовп, підмовлений первосвящениками, для того, щоби заарештувати, схопити Христа і судити Його.
Смертний вирок у ті часи так просто не виносився. Для того, щоби засудити людину на смерть, мала виконатися юридична процедура, потрібно було рішення суду. Палестина в часи Христа Спасителя знаходилася під владою Римської імперії, була Римською провінцією, і, відповідно, на її території діяли римські закони. Але впродовж століть єврейський народ жив за своїми власними законами, за приписами Мойсея. У цього народу був і свій судовий орган - синедріон, - який вирішував різноманітні судові справи: адміністративні та кримінальні. І для того, щоби деякою мірою вберегтися від повстань, римська влада дозволила ізраїльському народу на його території користуватися власним законом.
А тепер погляньмо на Євангельську історію. Коли воїни разом із натовпом людей прийшли і, як сказано в Євангелії, наклали руки свої на Нього і взяли Його (Мк. 14:46), це вже було суворе порушення єврейських законів, тому що згідно із законодавством, людину не могли затримати, заарештувати до того часу, поки вона сама не прийде на суд. Людину, звинувачену в скоєні злочину, повідомляли, що такого-то дня вона повинна постати перед синедріоном, а заарештовувати можна було лише в двох випадках: або коли була підозра, що людина може втекти, або ж коли мова йшла про якогось бандита, вбивцю, маніяка, саме існування якого загрожувало життям інших людей. І саме на це викривлення закону, на цю неправду і несправедливість вказує Сам Христос: ніби на розбійника вийшли ви з мечами та киями, щоб Мене взяти. (Мк. 14:48) Але ці слова не опам’ятали людей, вони Його арештовують і ведуть на суд.
Коли зіставити свідчення всіх євангелістів про хронологію суду над Христом, то можна виявити, що спочатку Христа повели до первосвященика Анни, потім до первосвященика Каяфи, а потім відбувся ранішній синедріон. Так ось, коли Спасителя вели до первосвященика Анни, який вийшов, прийняв усю цю процесію і розпочав суд над Христом, то і в цьому ми бачимо порушення закону, тому що Анна не був правлячим первосвящеником, він уже був на спокої і не мав права провадити суд. Але, не зважаючи на це, Христос мовчав і Своїм мовчанням показував власну незгоду з усіма численними правопорушеннями.
Утім, розуміючи власну неправоту, первосвященик Анна відправляє Христа до Каяфи, до правлячого первосвященика. Той, у свою чергу, в оточенні багатьох членів синедріону починає судову справу. І знову ж таки починає її з порушенням, тому що згідно з єврейськими звичаями та законами судові справи не можна було розглядати вночі, їх переносили лише на день. А якщо ця справа була важливою, кримінальною, де передбачалася навіть смертна кара, то такий розгляд переносився взагалі на кілька днів для встановлення всіх деталей цієї справи. Але керований злобою і бажанням знищити Христа Спасителя іудейський народ разом із первосвящеником починає справу, починає допит, починає кликати свідків. І такі дії синедріону є дуже дивні, тому що за своєю суттю синедріон як іудейський суд мав би не засуджувати людину, а виправдовувати її, оскільки він ґрунтувався на заповідях Божих, даних через Мойсея, на постановах Вседержителя. Тому-то синедріон мав людину витягувати з прірви гріха. Ми ж бачимо зовсім інше: синедріон бажає засудити та знищити людину. Первосвященики та старійшини самі шукають свідків, лжесвідків, які б зрадили Христа. Але апостол Марк каже, що не знаходили, бо багато лжесвідчили на Нього, але ці свідчення не сходились. (Мк. 14:56) І тоді первосвященик Каяфа, бачачи, що не виконується жодна норма права і водночас не вдається засудити Христа Спасителя, бере справу у свої руки і сам починає запитувати: чи Ти Христос, Син Благословенного? (Мк. 14:61) І тоді Спаситель відповідає: Я! І ви побачите Сина Людського, Який сидить праворуч сили Божої і йде з хмарами небесними. (Мк. 14:62) І тоді Каяфа роздер на собі одяг і викрикнув: Він богохульствує! Повинен смерті! (пор. Мк.14: 63-64) І навіть у цих словах первосвященика було лукавство і неправда, тому що не існувало в єврейському законодавстві, в приписах Мойсея яких-небудь вказівок на те, що людина, проголошуючи себе месією, богохулить. Це й нелогічно, тому що єврейський народ чекав месію, а як же він міг чекати того, хто скаже “Я месія!”, засуджуючи таку людину і звинувачуючи її в богохульстві?
Серед усієї цієї неправди і лукавства лунають голоси: повинен смерті! На розп’яття! Христос смиренно приймає все це і протягом ночі терпить побиття, знущання і врешті приймає смерть. Закривавлений, зганьблений Христос промовляє: Отче, прости їм, бо не відають, що чинять. (Лк. 23:34)
Тому, всечесні отці, дорогі брати і сестри, страсні Євангелія є розповіддю про любов, про величезну, всеохоплюючу Божественну любов Бога до людей, яка все прощає, все покриває, яка прощає навіть вбивство Самого Бога! І зараз, у період посту, коли у храмі нас зустрічає Голгофа і розп’яття Христове, то в них нам належить бачити не що інше, як розпростерті обійми, через які Христос промовляє: Прийдіть до Мене, всі струджені і обтяжені, і Я заспокою вас. (Мф. 11:28) Амінь!
(проповідь виголошена за чином Пасії в Покровському кафедральному соборі ввечері п’ятниці другої седмиці Великого посту, 25 березня 2016 року Божого)
Прес-служба Львівсько-Сокальської єпархії
 ПРОПОВІДЬ >>>

Переглядів: 946
Різдвяний піст - час очищення душі, шлях до покаяння

Увечері Великої п'ятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив ранню з чином погребіння Святої Плащаниці у Покровському кафедральному соборі

У Велику суботу Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію святителя Василія Великого в Покровському кафедральному соборі

Церква святої Пʼятниці: особливий храм в особливому місті

Проповідь ієрея Володимира Ведміцького на неділю 22-гу після святої П’ятидесятниці

Ієрей Олексій Саків: "Роздуми про безсмертя душі"

Напередодні неділі 33-ої після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння в Покровському кафедральному соборі

У день свята Богоявлення Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Божественну Літургію і велике водосвяття у Покровському соборі

У Навечір'я Богоявлення очільник єпархії звершив Літургію свт. Василія Великого і велике Йорданське освячення води у Покровському кафедральному соборі

Проповідь на неділю 33-тю після П’ятидесятниці, про Закхея, після Богоявлення

Проповідь у день свята Богоявлення, Хрещення Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа

Проповідь Високопреосвященного митрополита Димитрія у день свята Обрізання по плоті Господа Бога і Спаса нашого Ісуса Христа, день пам'яті святителя Василія Великого, архієпископа Кесарії Каппадокійської

Проповідь Високопреосвященного митрополита Димитрія в день пам’яті святителя Миколая, архієпископа Мир Лікійських, Чутодворця

Проповідь Високопреосвященного митрополита Димитрія в неділю 28-ту після П’ятидесятниці і в день пам’яті святої великомучениці Варвари

Проповідь Високопреосвященного митрополита Димитрія в неділю 27-ту після П’ятидесятниці

Увечері п'ятниці четвертої седмиці Великого посту Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив останню цьогоріч Пасію в Покровському кафедральному соборі

Увечері п'ятниці третьої седмиці Великого посту Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Пасію в Покровському кафедральному соборі

Увечері п'ятниці другої седмиці Великого посту Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив Пасію в Покровському кафедральному соборі

Пошук за тегами >>>
Слідкуйте за нашими новинами у соціальних мережах

facebookvkgoogletwitteryoutube
УПЦ КП
Єпархія
Архієрей
Новини
Публікації









Розробка та веб-дизайн:
[ Andriy_BURDYK ]™
у співпраці з ІТЦ "SP-Service"
Хостів сьогодні:  220
Хітів сьогодні:  515

Хостів всього:  857244
Хітів всього:  6927649
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET