"Не обманюйтесь: лихі товариства псують добрі звичаї, Протверезіться, як належить, і не грішіть; бо, на сором вам кажу, деякі з вас не знають Бога"
(апостол Павло (1Кор. 15, 33-34))
офіційний веб-сайт Львівсько-Сокальської єпархії
Радіо Град Лева

Останні надходження

28 липня 2019  13:07
Український хресний хід з нагоди 1031-ї річниці хрещення Руси-України
Після Божественної літургії 28 липня відбувся український хресний хід від храму Софії Київської до пам’ятника святому рівноапостольному князю Володимиру, де було звершено молебень з нагоди 1031-ї річниці хрещення Руси-України. Хресний хід і молебень очолив Блаженнійший Митрополит Київський і всієї України Епіфаній...
28 липня 2019  12:04
У день пам'яті рівноапостольного великого князя Володимира очільник єпархії співслужив Блаженнішому Митрополиту за Літургією у храмі Святої Софії м. Києва
28 липня Православна Церква вшановує пам’ять святого рівноапостольного князя Володимира та відзначає 1031-річчя хрещення Руси-України...
27 липня 2019  20:37
Напередодні пам'яті рівноапостольного великого князя Володимира керуючий єпархією співслужив Блаженнійшому Митрополиту за всенічним бдінням у Свято-Михайлівському Золотоверхому соборі
Напередодні пам'яті рівноапостольного великого князя Володимира керуючий єпархією співслужив Блаженнійшому Митрополиту за всенічним бдінням у Свято-Михайлівському Золотоверхому соборі...
27 липня 2019  18:39
Духовенство та віряни Православної Церкви України зустріли чудотворні святині з Константинополя
Напередодні святкування 1031-ї річниці хрещення Руси-України у Свято-Михайлівський Золотоверхий монастир делегація від материнської Церкви Константинополя привезла великі християнські святині: частинку Древа Хреста Господнього, на якому було розп’ято Господа Ісуса Христа; мощі святого апостола Андрія Першозваного...
27 липня 2019  16:24
Відбулося засідання Священного Синоду
27 липня 2019 року в Конгрегаційній залі Київської православної богословської академії під головуванням Блаженнійшого Митрополита Київського і всієї України Епіфанія відбулося чергове засідання Священного Синоду Української Православної Церкви (Православної Церкви України)...
22 липня 2019  12:33
У неділю 5-ту після П'ятидесятниці очільник єпархії відвідав Кам’янко-Бузьке благочиння і звершив Божественну літургію у Хрестовоздвиженському храмі с. Велике Колодно
21 липня, в неділю 5-ту після П'ятидесятниці, митрополит Львівський і Сокальський Димитрій з архіпастирським візитом відвідав Кам’янко-Бузьке благочиння, де звершив Божественну Літургію святителя ІоанаЗолотоустого у Хрестовоздвиженськомухрамі с. Велике Колодно...
21 липня 2019  17:56
Запрошуємо приєднатися до святкування 1031-річчя Хрещення Руси-України
Дорогі брати і сестри! Сердечно запрошуємо Вас приєднатися до святкування 1031-річчя Хрещення Руси-України. З Божого благословіння цьогоріч ми відзначатимемо цю важливу подію у своїй незалежній об’єднаній помісній Православній Церкві України...
20 липня 2019  19:59
Напередодні неділі 5-ої після П'ятидесятниці Високопреосвященний митрополит Димитрій звершив всенічне бдіння в Покровському кафедральному соборі
20 липня, напередодні неділі 5-ої після П'ятидесятниці, Високопреосвященний митрополит Львівський і Сокальський Димитрій звершив всенічне бдіння в кафедральному соборі Покрова Пресвятої Богородиці м. Львова...
16 липня 2019  15:15
У день Покладення чесної ризи Пресвятої Богородиці у Влахерні Митрополит Димитрій очолив Божественну Літургію у Святогірському чоловічому монастирі на Золочівщині
15 липня, у день Покладення чесної ризи Пресвятої Богородиці у Влахерні, на запрошення керуючого Львівською єпархією (ПЦУ) митрополита Макарія, митрополит Львівський і Сокальський Димитрій очолив соборну відправу Божественної Літургії у Святогірському чоловічому монастирі, на честь Покладення чесної ризи Пресвятої Богородиці, що знаходиться в урочищі Свята гора на Золочівщині...
15 липня 2019  13:53
Високопреосвященний митрополит Димитрій взяв участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції "Усипальниця гетьмана Богдана Хмельницького: історія, міфи, сучасний стан"
У Києві в Інституті історії НАН України 8 липня відбулася Всеукраїнська науково-практична конференція "Усипальниця гетьмана Богдана Хмельницького: історія, міфи, сучасний стан"...
14 липня 2019  20:07
У неділю 4-ту після П'ятидесятниці керуючий єпархією відвідав Городоцьке благочиння та звершив Літургію у Свято-Михайлівському храмі м. Комарно
14 липня, у неділю 4-ту після П'ятидесятниці, день пам’яті святих Косми і Даміана, що в Римі постраждали, митрополит Львівський і Сокальський Димитрій з архіпастирським візитом відвідав Городоцьке благочиння та звершив Божественну Літургію св. Іоана Золотоустого у Свято-Михайлівському храмі м. Комарно...
14 липня 2019  20:07
У неділю 4-ту після П'ятидесятниці керуючий єпархією відвідав Городоцьке благочиння та звершив Літургію у Свято-Михайлівському храмі м. Комарно
14 липня, у неділю 4-ту після П'ятидесятниці, день пам’яті святих Косми і Даміана, що в Римі постраждали, митрополит Львівський і Сокальський Димитрій з архіпастирським візитом відвідав Городоцьке благочиння та звершив Божественну Літургію св. Іоана Золотоустого у Свято-Михайлівському храмі м. Комарно...

Про кілька уроків із євангельської оповіді про митаря Закхея (Частина І)

08
лютого
2012
--------
07:22
Ми стоїмо на порозі дуже важливих і значимих для кожного християнина днів — днів Святої і Великої Чотиридесятниці, — часу особливого розмірковування над своїм земним життям та майбутньою долею у вічності. До будь якої непересічної події ми завжди готуємось з великою старанністю. Подібно і Свята Церква готує нас до вступлення у дні Великого посту певними змінами у Богослужіннях, особливими піснеспівами, тематичними євангельськими читаннями, присвячуючи кожній з підготовчих передуючих Святій Чотиридесятниці неділь певне євангельське читання. Першим із таких «тематичних» воскресних днів є Неділя про Закхея.
Як і будь-яка євангельська подія, будь-яка проповідь Христова чи чудо Ним вчинене має безліч повчальних моментів, так і чудесне навернення та каяття митаря Закхея сповнене символізму та повчань. Поговорімо про ті кілька уроків, що їх ми отримуємо від Господа у цій розповіді.
Цей начальник митарів, Закхей, сказано у Євангелії, був тілесно низького росту, а душею — сповнений гріха сріблолюбства: «Один муж на ім’я Закхей…бажав бачити Ісуса, хто Він; та не міг за народом, бо був малий на зріст», «І всі почали нарікати, що Він зайшов гостити до грішного чоловіка». (Лк. 19, 3; 19, 7) Чи можемо ми сказати, що відтак і душею він був низькорослим? Однозначно можемо! І навіть більше того, не лише про нього, але й про себе можемо ми це сказати, бо й у народі про недобру, грішну людину кажуть «Дріб'язкової душі ця людина», а про людину добру «Оцей високий духом, високодуховний», або ж «Оцей великої душі, або великодушний». І Спаситель повчає: «Всякий, хто підноситься, принижений буде» (Лк. 18, 14), і тут розумій і матеріальне, і духовне приниження. Матеріальне — те, яке може у житті за допуском Божим статись із неправедною людиною, а духовне — те, яке стається із душею грішника саме по собі, як неодмінний наслідок гріха; гріх є духовним падінням, а отже приниженням, пониженням духовності душі. Але скажете, хіба не одна тільки гординя є проявом піднесення. Не одна. Тобто і вона теж, але й через неї всякий гріх, бо гординя є коренем зла і початком всіх гріхів. Чому ми грішимо? Чи не тому, що багато вчинків та речей, що містять у собі гріх, зараз асоціюються із модою, чи не тому, що сам гріх у моді? Пияцтво, куріння, наркоманія, блуд, нецензурна лексика, прагнення «трьох без»: безтурботності, безвідповідальності та безмежної псевдосвободи — свавілля, як атрибутів ідеального за сучасними мірками життя, грошолюбство та жага до збагачення, антиінтелектуалізм і як його наслідок антицінності — все це шириться душами молодих людей, що стоять на порозі початку дорослого життя, на старті того часу, підсумки якого будуть записані у всенародній книзі, у розумінні сліду кожного на землі, як невиліковний вірус, як справжня чума XXI століття, і водночас як виключно модні риси, як єдиний спосіб бути модним та поміченим і як єдиний шлях до місця серед модної і такої привабливої еліти суспільства.
Але що стається, коли ми каємось, як змінюємось, «приносячи плоди, достойні покаяння»? (Мф. 3, 8) Ми зазнаємо неймовірного перетворення: будучи огидною плазуючою гусінню, преображаємось у прекрасного метелика, будучи дрібними і непомітними як зерно гірчичне, стаємо потрібними ряснолистими деревами, наш духовний ріст здіймається увись. Погляньмо на Закхея: він обіцяє усе сповна компенсувати тим, кого він скривдив «Якщо кого скривдив чим, поверну вчетверо» (Лк. 19, 8), тобто як раз і творить плоди, достойні покаяння. І вже він не низький зростом грішний митар, а Христос називає його сином Авраама, праотця Авраама — мірила найбільшої величі та духовності серед ізраїльського народу: «Бо і він син Авраамів» (Лк. 19, 9). І вже не Закхей низький духом, упалий і принижений, хоча й сповідує, відкрито сповідує і кається у своїх гріхах і за нашим людським міркуваннями таким чином виставляє себе на привселюдний сором, а принижені і посоромлені ті безумні та засліплені мешканці Єрихона, які осуджували Закхея та оманливо спокушались Христом, викриваючи за спілкування із грішниками. Духовний же зріст Закхея-митаря здіймається увись, сягає небесних мірок, за судом Господнім сягає мірок синівства Авраама, і настільки значним є це духовне піднесення і душевна переміна, що, якби уявити собі певні духовні датчики, то вони б зашкалювали у цей момент каяття.
Ось таким є перший урок, який ми отримуємо з цієї розповіді. Урок «не судити, щоб і нас не судили» (Мф. 7, 1), урок «не судити з вигляду, а судити судом справедливим» (Ін. 7, 24), і, що «Всякий, хто підноситься, принижений буде, а хто принижує себе, піднесеться» (Лк. 18, 14).
Господь показує велич і славність справи покаяння і переосмислення свого життя, своєї життєвої позиції, а разом із цим показує, що не пізно, ніколи не пізно каятись. Смертоносними для душі є думки, що, мовляв, ми настільки грішні, що Господь не простить, що, коли вже все життя прожив у гріху, то і змісту нема у покаянні, — оманливими і бісівськими є такі думки. Розбійник на хресті покаявся у смертний час і першим увійшов у рай, жінка, що половину життя провела у блуді, припала до ніг Христових і сподобилась від Христа увіковічення її вчинку на сторінках Євангелія і Закхей, який у грошах одних лише і у їх примноженні бачив сенс життя, фактично відмовляється, у серці своєму скреслює вагу своїх матеріальних статків, кається і здобуває статки духовні, стає сином Авраама.
Але приклад якого покаяння показує нам Закхей? Приклад покаяння діяльного, він слідує настанові Іоанна Предтечі і одразу ж «творить плоди, достойні покаяння». (Мф. 3, 8) Закхей, можна сказати, навіть не встигає до кінця покаятись, але вже промовляє «поверну вчетверо». (Лк. 19, 8) Мало сказати каюсь, але титанічних зусиль душі потрібно докласти аби переломити у собі гріховний стержень, відкинути життя у гріху і розпочати нове у Бозі, пам’ятаючи слова апостольські, що «віра без діл мертва». (Як. 2, 26) Важко це, але «Царство Небесне силою здобувається, і, хто докладає зусилля, здобуває його». (Мф. 11, 12) А інакше і не зможемо назватись синами Авраамовими, синами Божими! Ось такий перший урок можемо винести для себе із цієї євангельської оповіді. Далі буде...


Переглядів: 1941
Слідкуйте за нашими новинами у соціальних мережах

facebookvkgoogletwitteryoutube
ПЦУ
Єпархія
Архієрей
Новини
Публікації











Розробка та веб-дизайн:
[ Andriy_BURDYK ]™
у співпраці з ІТЦ "SP-Service"
Хостів сьогодні:  221
Хітів сьогодні:  2327

Хостів всього:  1230581
Хітів всього:  10667104
Український рейтинг TOP.TOPUA.NET